Kumulacja utrudnień
Drugi etap rozbudowy sieci tramwajowej w Olsztynie to około 8 kilometrów podwójnego torowiska. Tramwaje z obecnej pętli autobusowej w Pieczewie pojadą ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego do al. Piłsudskiego. Tam torowisko zostanie połączone z obecną siecią na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki. Przejazd nową trasą będzie możliwy jesienią 2023 roku.
Przez Pieczewo i centrum objazdem
Nowe torowisko na przeważającym odcinku będzie przebiegać poboczem. Częściowo tory znajdą się pośrodku jezdni, tak jak ma to już miejsce na Alei Piłsudskiego. Sporą nowością będzie estakada nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku (zaczynać się będzie w pobliżu ul. Murzynowskiego, a kończyć przy Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego). Przy tak dużej inwestycji nie da się uniknąć utrudnień. Wykonawca przygotował już zmiany w organizacji ruchu. Wiadomo, że ponownie zostanie otwarty skrót z Jarot na Brzeziny, a w kilku miejscach powstaną minironda. Zamknięte będą natomiast fragmenty dwóch ważnych arterii: al. Piłsudskiego i ul. Wilczyńskiego.
Najprawdopodobniej pierwsze zmiany wprowadzimy już w tym miesiącu- zapowiada Marta Bartoszewicz z olsztyńskiego magistratu. Zapewniam, że zanim cokolwiek zamkniemy, to napierw otworzymy: przejazd przez poligon w Pieczewie oraz drogę z Jarot na Brzeziny - zapewnia rzeczniczka ratusza.
Nowy skrót z Pieczewa
Kierowcy jadący z Pieczewa skorzystają wkrótce z nowej drogi przez dawny poligon (obecnie ulica Dąbrowskiej). Wykonawca kończy brakujący odcinek ulicy, dzięki czemu możliwy będzie dojazd do ulicy Pstrowskiego lub bezpośrednio do obwodnicy Olsztyna.
Objazd przez Brzeziny i minirondo
Kierowcy wyjeżdżający z Jarot mogą liczyć na dwa ułatwienia, które nieco złagodzą uciążliwości. By rozładować korki na Sikorskiego (zwiększą się po zamknięciu Krasickiego), wykonawca zbuduje minirondo na skrzyżowaniu ulic Wilczyńskiego-Bartąska-Kutrzeby. Do tego ponownie otwarty zostanie przejazd przez ulice Grota-Roweckiego i Szostkiewicza do Kalinowskiego (ruch będzie możliwy tylko w jednym kierunku – od strony Jarot. Dopiero po otwarciu dwóch objazdów: przez poligon i Brzeziny, wykonawca przystąpi do prac na ulicy Krasickiego.
Zamknięcie Wilczyńskiego
Dużym utrudnieniem będzie na pewno zamkniecie ulicy Wilczyńskiego, na odcinku od Krasickiego do pętli Pieczewo. W tym przypadku przemieszczanie się również mają ułatwić tymczasowe ronda na skrzyżowaniach (Wilczyńskiego/Krasickiego, Krasickiego/Świtycz-Widackiej oraz Witosa/Kubusia Puchatka). Wzdłuż Świtycz-Widackiej i odcinka Gębika wprowadzony zostanie zakaz parkowania. ZDZiT przygotował w zamian za to miejsca parkingowe wzdłuż ulicy Krasickiego. Pojawi się linia autobusowa, która dowiezie pasażerów z tymczasowej pętli na skrzyżowaniu Gębika/Wilczyńskiego do przystanku końcowego na wysokości Krasickiego 9. Tam będzie można przesiąść się do autobusów jadących do centrum.
Piłsudskiego też do zamknięcia
Równoległe z utrudnieniami w południowej części Olsztyna, zaczną się problemy w śródmieściu Wykonawca zamknie odcinek al. Piłsudskiego, od Głowackiego do Mazowieckiego (dawna ul. Obiegowa). Aby nie paraliżować ruchu na wąskiej ulicy Żołnierskiej, kierowców będzie obowiązywał objazd. Jadący do centrum od strony Sikorskiego, powinni skręcić w ulicę Pstrowskiego (drogowcy udostępnili dodatkowy pas do skrętu w lewo), a następnie w ulicę Kościuszki.
Z kolei samochody jadące al. Piłsudskiego od Dworcowej pojadą ulicą Mazowieckiego (Obiegowa), następnie w prawo w Żołnierską i dalej w ulicę Kościuszki. Mieszkańcy ulicy Kościńskiego, Narutowicza, Grotha do swoich domów dojadą od strony ulicy Mazowieckiego.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]