Tunel pod torami na Tracku coraz bliżej
Inwestycja jest jednym z podstawowych etapów uzbrojenia terenów przemysłowych w pobliżu jeziora Trackiego. Jednocześnie pozwoli dodatkowo skomunikować osiedla szeroko rozumianego Zatorza z pozostałą częścią miasta.
Tunel pod torami ma mieć 32 metry długości i 14 metrów szerokości. Dodatkowo inwestycja obejmuje wybudowanie niemal 1,4-kilometrowej długości ulicy wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna. Opcjonalnym zadaniem jest zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką
- informuje Urząd Miasta w Olsztynie.
Pięć firm chce realizować zadanie. Jakie padły kwoty?
Do realizacji zadania jest chętnych pięć firm. Najtańszą ofertę przedstawiła spółka Intop Warszawa - 73,3 mln zł (zamówienie podstawowe wynosi 57,8 mln zł). Natomiast najdroższą propozycję przygotował Strabag - 107,6 mln zł (zamówienie podstawowe - 92,6 mln zł).
Teraz trwa sprawdzanie ofert, a decyzja o wyborze wykonawcy powinna zapaść w ciągu 90 dni. Zadanie ma być zrealizowane do końca sierpnia 2027 r.
Tunel pod torami na Tracku w Olsztynie coraz bliżej. Pięć firm chętnych do realizacji zadania