Od 2015 roku w Olsztynie funkcjonują trzy linie tramwajowe. Pierwsza kursuje od osiedla Kanta do Wysokiej Bramy, co umożliwia mieszkańcom Olsztyna dojazd do Centrum. Druga natomiast również zaczyna swój bieg od osiedla Kanta, natomiast kończy go przy dworcu kolejowym Olsztyn Główny. Trzecia linia kursuje od przystanku Uniwersytet - Prawocheńskiego i jest łatwym połączeniem z Kortowa do dworca Olsztyn Główny. Nowe torowisko zacznie się w pobliżu obecnej pętli autobusowej na os. Pieczewo, zostanie połączone z istniejącą infrastrukturą na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Kościuszki. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie dwóch kolejnych linii tramwajowych.
Wiemy, jak istotne jest w dzisiejszych czasach funkcjonowanie sprawnej komunikacji miejskiej dlatego konsekwentnie dążymy do wzmacniania tego obszaru funkcjonowania miasta. Dobre rozwiązania dotyczące transportu zbiorowego sprawiają, że mieszkańcy chętniej rezygnują z przemieszczania się autem, a to natomiast ma wpływ na komfort życia mieszkańców i otaczające nas środowisko. - mówi prezydent Olsztyna - Piotr Grzymowicz.
Nowa infrastruktura to około sześciu kilometrów podwójnego torowiska. Będzie ona poprowadzona ulicami Wilczyńskiego, Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego. Warto zaznaczyć, że nad skrzyżowaniem Krasickiego z Synów Pułku powstanie estakada o długości ok. 270 metrów. Dodatkowo przy Wysokiej Bramie zostanie wybudowany węzeł przesiadkowy.
- Posłuchaj, co koronawirus robi z płucami człowieka. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
- Koronawirus. Posłuchaj, czy wiesz jakie są objawy zakażenia. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
- Koronawirus. Posłuchaj o faktach i mitach. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
- Koronawirus. Posłuchaj, jakie przedmioty trzeba dezynfekować. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
Projekt obejmuje także powstanie stref o spowolnionym ruchu, czy rond zamiast tradycyjnych skrzyżowań, a także budowę ok. 10 kilometrów tras rowerowych. Poza tym w zakresie tego projektu sfinansowane zostanie kupno sześciu nowych tramwajów, które dla Olsztyna produkuje firma w Turcji. Jeden z nich jest już w naszym mieście i przechodzi testy.
- Olsztyn: Lidl zmienia godziny otwarcia sklepów. Niektóre czynne całodobowo
- Koronawirus na Warmii i Mazurach. NOWE PRZYPADKI. Kto zachorował w regionie? [RAPORT 03.04.2020]
Niedawno podpisano umowę o dofinansowanie tej inwestycji. Z Unii Europejskiej na jej realizację Olsztyn otrzymał ok. 365 milionów, jest to o 188 milionów złotych więcej w porównaniu z pierwotną kwotą.
Potencjalni wykonawcy mają czas na składanie ofert do 12 maja. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy (791 dni) od daty zawarcia umowy.