Problemy z obwodnicą Giżycka. Wszystkie oferty za drogie
Przypomnijmy, że pierwsze postępowanie na wyłonienie wykonawcy obwodnicy Giżycka zostało unieważnione, bo wszystkie oferty przekroczyły budżet wyznaczony na ten cel, który wynosił 59 437 500,00 zł. Najniższą cenę - 109,4 mln zł, zaproponowała firma Unibep z Bielska Podlaskiego, najwyższą - 137,3 mln zł, firma Trakcja z Warszawy. Urzędnicy GDDKiA podjęli jednak decyzję, że tym razem nie będą unieważniać postępowania i po sprawdzeniu ofert wystąpili o przyznanie dodatkowych środków na realizację zadania. Minister infrastruktury zatwierdził aneks do programu inwestycji zwiększający finansowanie i można było przystąpić do wyboru wykonawcy.
Wykonawcą obwodnicy została firma Unibep z Bielska Podlaskiego. Umowa zostanie podpisana po upływie czasu na złożenie ewentualnych odwołań.
Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu realizacji robót już nie.
Złożone oferty były oceniane według następujących kryteriów:
- cena - 55 proc.,
- kryteria pozacenowe - 45 proc.:
- przedłużenie okresu gwarancji jakości konstrukcji nawierzchni - 20 proc.,
- przedłużenie okresu gwarancji jakości obiektów mostowych - 20 proc.,
- zagospodarowanie destruktu asfaltowego - 5 proc.
Obwodnica Giżycka zostanie rozbudowana. To kolejny etap prac
Istniejąca obwodnica Giżycka wzdłuż ul. Obwodowej ma obecnie w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 r. inwestycji obejmującej budowę ronda na skrzyżowaniu DK59 z ul. Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km. Planowana inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK59 od wyżej wymienionego ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2x2 i nośności 11,5 tony na oś.
Zakres inwestycji obejmie rozbudowę drogi do przekroju dwujezdniowego, budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych. Inwestycja zostanie zrealizowana ze środków budżetu państwa.
Jaki jest cel nowej inwestycji?
Jak informują przedstawiciele olsztyńskiego oddziału GDDKiA, głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) oraz pieszych i rowerzystów poprzez dostosowanie parametrów odcinka DK59 do obecnie wymaganych standardów BRD. Rozbudowa obwodnicy ma poprawić parametry techniczne drogi oraz zwiększyć przepustowość na skrzyżowaniach drogi krajowej z drogami lokalnymi. Efektem realizacji inwestycji ma być zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych, skrócenie czasu przejazdu oraz zmniejszenie poziomu hałasu i zanieczyszczeń powietrza.
Budowa nowych obwodnic na Warmii i Mazurach. Na jakim etapie są prace?