Nie bij mnie, kochaj mnie. Poobijane misie wróciły na przystanki Olsztyna [ZDJĘCIA, AUDIO]

2022-11-23 14:33

Znalazłeś pluszowego misia na olsztyńskim przystanku autobusowym? Jeśli miał bandaż i nosił hasło „Nie bij mnie, kochaj mnie”, to nie był przypadek… W Olsztynie ponownie odbyła się akcja, która zwraca uwagę na problem przemocy wobec dzieci.

W poniedziałek 21 listopada miała miejsce już druga odsłona ogólnopolskiej akcji MIŚ „Nie bij mnie - kochaj mnie”. Podopieczni Niepublicznego Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii 67 w Olsztynie ruszyły ulicami miasta zostawiając w różnych miejscach pobite misie z plakietką.

W pierwszej kolejności młodzież miała za zadanie w odpowiedni sposób przygotować pluszaki. Zostały ucharakteryzowane na pobite, następnie opatrzone przy pomocy bandaży, by finalnie znaleźć się na ulicach Olsztyna. Dodatkowo każdy z nich został oznaczony plakietką z hasłem „Nie bij mnie, kochaj mnie”. Sam miś ma symbolizować bezbronne dziecko, które doświadczyło krzywdy ze strony dorosłych. Mieszkańcy miasta mogą wesprzeć akcję zabierając taką maskotkę i zajmując się nią - mówi Kamila Sterniczuk, pomysłodawczyni akcji i wychowawca z ośrodka.

Posłuchaj: z wychowawcą i podopiecznymi Niepublicznego Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapi rozmawiał Oskar Biedrzyński

QUIZ. Sobotnia ortografia. Razem czy osobno? Wiedza z polskiego może się przydać!

Pytanie 1 z 10
Który zapis jest poprawny?

W akcje zaangażowało się kilku dziesięcioro podopiecznych ośrodka:

Uczymy się. Uczymy się też przed wszystkim jak szanować innych i siebie nawzajem”, "Ta akcja ma na celu, żeby uświadomić ludziom, że przemoc wobec dzieci jest bardzo zła i jest to mega krzywdzące” – mówili naszemu reporterowi.

Wydarzenie zapoczątkowała Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Tworząc w 2013 akcję "Historia Misia" chciała zwrócić uwagę na problem przemocy wobec dzieci. Na miejscu olsztyńskiego przedsięwzięcia pojawił Oskar Biedrzyński.

Polub nasz fanpage ESKA Olsztyn News na Facebooku! Znajdziesz tam najlepsze informacje z miasta i okolicy.