2,5 tony baterii eCitaro
Do Olsztyna z Warszawy dotarł właśnie elektryczny i niskopodłogowy autobus miejski. Pojazd wygląda futurystycznie, ale technicznie też jest zaawansowany.
Ecitaro zasila tylko i wyłącznie silnik elektryczny. Autobus jest wyposażony w baterie i tu ciekawostka, baterie w tym pojeździe ważą łącznie dwie i pół tony, są umieszczone przy piastach kół - wyjaśnia Cezary Stankiewicz rzecznik MPK w Olsztynie. Taka moc i pojemność pozwalają pokonać spory dystans. Na jednym ładowaniu autobus może przejechać około 150 -170 kilometrów w ruchu miejskim, później musi wrócić do bazy i naładować baterie - dodaje rzecznik MPK.
Polecany artykuł:
Elektryk na linii 106
Testowy elektryk został wyposażony w system ITS i kasowniki. Pojazd ma 12 metrów dlugości, będzie obsługiwał tylko trasy w stolicy regionu. Żeby poprowadzić eCitaro olsztyńscy kierowcy musieli przejść przeszkolenie z jego obsługi. Dziś po południu (czwartek 29 października) eCitaro ma wyjechać w trasę. Pierwszą linią, jaką będzie obsługiwać jest 106 . Testy pojazdu potrwają do połowy listopada.
Kupić, nie kupić - przetestować można
Kto chce poznać możliwości eCitaro, powinien się pospieszyć. Tylko przez najbliższe dwa tygodnie będzie można wsiąść na pokład tego nowoczesnego pojazdu. Miejski przewoźnik na razie nie planuje zakupu pojazdów elektrycznych. Niewykluczone, że tak się stanie w przyszłości. W Olsztynie na testach pojawiały się już pojazdy zasilane energią elektryczną, gazem oraz „hybrydy”. W taborze olsztyńskiego MPK jest obecnie 170 klasycznych autobusów, krótkich i przegubowych ( z silnikiem diesla ) oraz 15 tramwajów