- Otrzymaliśmy około 750 pytań, które wysyłają do nas zarówno ewentualni wykonawcy, oraz dostawcy materiałów potrzebnych do zrealizowania tak ogromnej budowy - mówi Marta Bartoszewicz rzecznik olsztyńskiego ratusza. - Musimy mieć czas na przygotowanie odpowiedzi na nie. Patrząc na autorów pytań, możemy wywnioskować, że liczba potencjalnych oferentów, to 6-7 firm - dodaje.
Pierwszy przetarg na budowę II nitki tramwajowej w Olsztynie zakończył się fiaskiem. Po otwarciu ofert okazało się, że wszystkie przekraczają budżet, jakim dysponowało wtedy miasto. Po ponad roku ratusz zdobył dodatkowe środki i rozpisał nowy przetarg.
- Zmodyfikowaliśmy projekt by obniżyć jego koszty, bez straty na jakości. Unia Europejska w tym czasie zwiększyła nam dofinansowanie projektu o 188 mln zł., co daje nam łącznie 365 mln zł. – dodaje Marta Bartoszewicz.
Polecany artykuł:
Nowy termin rozstrzygnięcia przetargu to 2 czerwca. Rozbudowa sieci tramwajowej ma trwać ok. 26 miesięcy od daty zawarcia umowy. Budowa mogłaby więc rozpocząć się jeszcze w tym roku, a zakończyć pod koniec 2022.
II olsztyńska tramwajowa nitka ma biec od ulicy Wilczyńskiego (Pieczewo), poprzez Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego i Piłsudskiego do Kościuszki, gdzie połączy się z istniejącą nitką.