Jak podała GDDKiA w Olsztynie, dla odcinka Olsztyn Wschód – Barczewo, o długości 11,4 km, złożone oferty były oceniane według następujących kryteriów: cena (60 proc.) oraz pozacenowe (40 proc.). Na te ostatnie składają się dwa podkryteria. Pierwsze z nich to przedłużenie okresu gwarancji jakości na następujące elementy: wzmocnienie podłoża, korpus drogi, odwodnienie, nawierzchnia (z wyłączeniem warstwy ścieralnej), ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze. Drugie podkryterium to przedłużenie okresu gwarancji jakości na drogowe obiekty inżynierskie wraz ich z wyposażeniem (z wyłączeniem warstwy ścieralnej na obiektach).
Dla odcinka Barczewo – Biskupiec, o długości 18,2 km, kryteria miały inną wartość - cena 55 proc., a pozacenowe, które uwzględniają trzy podkryteria, 45 proc. Dwa są takie same jak w przetargu na wcześniejszy odcinek, a trzecie podkryterium jest nowością w działaniach GDDKiA. To zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego w trakcie prac destruktu asfaltowego.
- Jeśli nie będzie odwołań, umowy z wybranymi wykonawcami podpiszemy w ciągu kilku nadchodzących tygodni, po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dla obu inwestycji termin realizacji to 39 miesięcy, bez uwzględnienia okresów zimowych podczas realizacji robót - wyjaśnił Karol Głębocki z GDDKiA w Olsztynie.
W ramach dwóch zadań, w śladzie obecnej DK16, powstanie droga klasy S o długości blisko 30 km. Istniejąca droga zostanie dostosowana do parametrów klasy S, zarówno dzięki dobudowie drugiej jezdni, jak i przebudowie konstrukcji niektórych odcinków istniejącej drogi. Wybudowane zostaną także dodatkowe jezdnie umożliwiające obsługę przyległych terenów.
Powstaną nowe węzły drogowe Wójtowo oraz Łęgajny, natomiast węzły Barczewo, Kromerowo i Biskupiec zostaną dostosowane do parametrów klasy S.
Budowa drogi ekspresowej pomiędzy Olsztynem a Biskupcem przyniesie poprawę przepustowości odcinka oraz warunków i bezpieczeństwa ruchu tranzytowego i lokalnego. Poprawie ulegną też warunki transportowe regionu poprzez zapewnienie wydajnych i bezpiecznych połączeń drogowych. Skróci się czas podróży tranzytowych w regionie, a także podróży lokalnych. Nastąpi poprawa atrakcyjności regionu warmińsko-mazurskiego - podała GDDKiA.
Budowa nowych obwodnic na Warmii i Mazurach. Na jakim etapie są prace?