Kultura wyrzucania używanej odzieży w ciągu ostatnich lat zdecydowanie przybrała na sile. To niestety nie jest obojętne dla środowiska. Dostrzegając ten problem, sieć sklepów Carrefour jesienią ubiegłego roku, we współpracy z marką Ubrania Do Oddania, zorganizowała pierwszą ogólnopolską zbiórkę używanej odzieży, której celem było wprowadzenie jej do ponownego obiegu. W dwa tygodnie trwania akcji zebrano ponad cztery tony odzieży, co przyczyniło się do zaoszczędzenia ponad 23,5 mln litrów wody i ograniczenia emisji ponad 48 ton CO2.
Carrefour zapłaci klientom za używane ubrania. Akcja już ruszyła. Jakie są zasady?
W związku z ogromnym zainteresowaniem akcją, sieć właśnie uruchomiła jej drugą odsłonę. Ta potrwa do 30 kwietnia. W ramach akcji klienci Carrefour mogą przynieść do wyznaczonych hipermarketów niechciane, ale nadające się do używania, ubrania, buty i akcesoria, gdzie przy Punktach Obsługi Klienta znajdą specjalnie przygotowane boxy na używaną odzież. Zasady są bardzo proste. Wystarczy zdeponować niepotrzebne rzeczy, a jeśli będzie ich co najmniej 10 sztuk, klient otrzyma e-kupon o wartości 10 zł uprawniający do zakupów w sklepach Carrefour. To jednak nie wszystko. Dodatkowo za każdy kilogram zebranej odzieży, marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz Fundacji "Las na zawsze". Fundacja ta znana jest z działań na rzecz ochrony lasów oraz zakładania nowych bioróżnorodnych obszarów leśnych w całej Polsce.
– Z wielką satysfakcją obserwujemy, jak inicjatywa marki Ubrania Do Oddania rozwija się w naszych sklepach. Spotkała się ona z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów, którzy sami dopytują o tę akcję. Jest to dla nas dowód na to, że zrównoważony rozwój i gospodarka cyrkularna mogą iść w parze z codziennymi działaniami każdego z nas. Akcjami takimi jak ta, Carrefour podnosi świadomość oraz inspiruje do pozytywnych zmian w społeczeństwie. Jesteśmy przekonani, że każdy ma moc wpływania na przyszłość naszej planety, a przez wspólne działania możemy osiągnąć znacznie więcej – mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Działu Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.
Odzież zebrana w ramach inicjatywy podlega sortowaniu i jest reintegrowaniu do obiegu, co przyczynia się do redukcji odpadów i wspiera ideę zero waste.