Wcześniej takie zezwolenie uzyskały trzy odcinki S7: Strzegowo - Pieńki, Pieńki - Płońsk oraz Mława - Strzegowo. Na tych fragmentach trwają już prace budowlane. Niebawem robotnicy pojawią się również na odcinku z Napierek do Mławy, który ma około 14 km. długości. Po rozpoczęciu prac budowlanych na tym fragmencie, roboty obejmą w sumie ponad 70 kilometrów trasy między granicą województwa warmińsko-mazurskiego, a Płońskiem.
Trasa z Napierek do Mławy, będzie miała po dwie jezdnie w każdym kierunku.Wykonawca zbuduje również drogi serwisowe. Kontrakt zakłada remont wybranych dróg lokalnych i budowę urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstanie m.in. 14 obiektów inżynierskich oraz dwa węzły: Mława Północ i Mława Wschód.
Wzdłuż trasy pojawią się Miejsca Obsługi Podróżnych w następujących lokalizacjach:
- MOP Pepłowo I, strona prawa,
- MOP Pepłowo II, strona lewa.
Nawierzchnia drogi będzie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do "ciężkiego" ruchu.
Na pozostałych odcinkach prace są coraz bardzie zaawansowane. Toczą się jeszcze prace ziemne, wymiany gruntu ale rosną też w górę obiekty mostowe -mówi Karol Głębocki rzecznik olsztyńskiego oddziału GGDKiA. Szczególnie na dwóch odcinkach, pomiędzy Strzegowem, a Płońskiem jest to zauważalne. Tam S7 będzie przebiegać po starym śladzie DK7, tak więc jadąc "siódemką"do Warszawy, kierowcy widzą jak toczą się prace-dodaje rzecznik GDDKiA w Olsztynie.
Za realizację tej inwestycji odpowiada konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe. Wykonawca zrealizuje zadanie za kwotę 294,7 mln zł. Umowa w systemie „Projektuj i buduj” została zawarta w grudniu 2017 r.
Nowym odcinkiem S7 kierowcy mają pojechać za rok (II kwartał 2021 r.).