Stacja Ostróda odzyskuje blask. Będzie jedną z najbardziej nowoczesnych w regionie

2025-08-26 15:48

Stacja w Ostródzie przechodzi metamorfozę. Prace są na zaawansowanym poziomie. Jeden z peronów jest już gotowy, a drugi jest przebudowywany. Pociągi także jeżdżą już po nowych torach. Stare wiaty także nie zostaną zezłomowane, bo kolejarze wykorzystają je do budowy dachu nad stojakami dla rowerów. Szczegóły na ten temat w artykule poniżej.

Stacja kolejowa w Ostródzie odzyskuje blask. Jeden z peronów jest już gotowy

Ta stacja kolejowa ma długą historię. W 1872 roku przez Ostródę przejechał pierwszy pociąg Kolei Wschodniopruskiej, ale wtedy nikt nie przypuszczał, że blisko 150 lat później to samo miejsce stanie się placem budowy jednej z najbardziej nowoczesnych stacji kolejowych regionu. Ta stacja kolejowa ma być symbolem dynamicznych zmian i jednocześnie hołdem dla jej wielowiekowej roli w kształtowaniu lokalnego krajobrazu.

W marcu tego roku modernizacja weszła w kolejny etap – przebudowana została połowa stacji z torami o nieparzystych numerach i prace przeniosły się na drugą część z torami parzystymi. Obecnie szczególnie zaawansowane są roboty na dwukrawędziowym peronie 1, gdzie powstaje odwodnienie oraz nawierzchnia. Peron 1 jest usytuowany między torem 1 a 2. Od marca podróżni korzystają z połowy nowej platformy. Kontynuowane są prace przy drugiej krawędzi.

Dalej prowadzone są prace przy przejściu podziemnym, które docelowo pozwoli na sprawne poruszanie się między budynkiem dworca, a peronami i pozwoli bezpiecznie przedostać się między ulicami 11 Listopada i Słowackiego. Wykonywane są kolejne elementy zbrojenia.

Nie tylko stacja. Trwa modernizacja mostu kolejowego nad Drwęcą

Modernizowany jest także most kolejowy nad rzeką Drwęcą. Wykonano betonowanie płyty ustroju nośnego oraz montaż zbrojenia. Trwa też obróbka kamienia do okładzin. Dzięki temu ponownie wykorzystane będą stare elementy tworzące ściany mostu. Budowana jest nowa sieć trakcyjna i odwodnienie torów.

Jednym z najbardziej wyjątkowych i symbolicznych elementów tej inwestycji jest wykorzystanie starych wiat peronowych. Zamiast trafić na złom, zostały one przekształcone i będą ponownie wykorzystane jako zadaszenia dla rowerów. Po zakończeniu inwestycji w sierpniu 2026 roku pasażerowie i mieszkańcy mogą liczyć na perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się i większe bezpieczeństwo.

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy, warta ponad 250 mln zł.

Olsztyn Radio ESKA Google News
Nowy dworzec kolejowy w Olsztynie otwarty. Tak wygląda!
Nosel wkręca
Reklamacja pociągowa
Mediateka.pl
Sponsor podcastu:
Media Expert i Mediaexpert.pl