Budowana droga będzie miała przekrój dwujezdniowy. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.
Inwestycja jest realizowana w systemie "projektuj i buduj" – mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki. Wykonawca zadania ma możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Dlatego firma Budimex, która realizuje inwestycję planuje zmienić konstrukcję dwóch wiaduktów drogowych oraz dwóch przejść dla zwierząt dużych, bez zmiany ich lokalizacji – dodaje Głębocki.
Polecany artykuł:
Wykonawca rozpoczął już roboty ziemne
- Obecnie trwają prace związane z odhumusowaniem dróg serwisowych w rejonie przecięcia nowo projektowanej drogi S5 z drogą krajową nr 16 w miejscowości Wirwajdy – podkreśla Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki. - W dalszej kolejności odhumusowywane będą pozostałe drogi serwisowe oraz trasa główna. Na przełomie lipca i sierpnia planowane są przebudowy kolizji teletechnicznych i elektroenergetycznych w rejonie Wirwajd – dodaje.
Realizacja inwestycji przewidziana jest na lata 2020-2023. Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16. Docelowy plan zakłada, że ekspresowa S5 połączy Warmię i Mazury z Grudziądzem, Bydgoszczą, Poznaniem i Wrocławiem, a także z siecią autostrad.