Wakacje 2023

Rusza Eska Summer City. Przystanek pierwszy – Plaża Miejska w Olsztynie [ZDJĘCIA, WIDEO]

2023-06-29 17:03

Powróciła akcja Eska Summer City. W czwartek (29 czerwca) mieliśmy przyjemność odwiedzić olsztyńską plażę miejską, na której odpoczywało wiele osób z różnych stron Polski, mimo że wakacje rozpoczęły się niedawno. Spotkaliśmy turystów z Białegostoku, Rzeszowa czy Warszawy.

Wraca Eska Summer City 2023! Baw się razem z nami

W czwartek oficjalnie ruszyła Eska Summer City 2023. To coroczna akcja ekipy Radia Eska, w której rozmawiamy z turystami oraz lokalnymi mieszkańcami na temat wakacji. Pierwszego dnia akcji mieliśmy przyjemność poznać licznych turystów, którzy przyjechali do Olsztyna, żeby odpocząć nad jeziorem, cieszyć się pięknymi widokami lasów, a także spróbować pysznej kuchni, jakiej nie brakuje w stolicy Warmii i Mazur. Dwie turystki z Białegostoku już na samym początku wakacji postanowiły wpaść do Olsztyna, żeby się zrelaksować. Nie ukrywają, że miasto im przypadło do gustu.

- Właśnie skończyłam studia i już ostatni raz przyjechałyśmy odwiedzić Olsztyn, żeby zabrać rzeczy, bo tutaj studiowałam. Robimy pożegnanie z miastem. Jest wspaniale! Jest zielono, jest bardzo dużo jezior i jest co zwiedzać. U nas na Podlasiu jest jedno jezioro – powiedziała nam Oliwia, która w wakacje planuje jeszcze odwiedzić Pragę lub Szwecję oraz pojechać w góry.

- Ja jestem z Mazur, bo pochodzę z Olecka, więc kocham jeziora. Dlatego mówię córce „chodź, pojedziemy nad jeziora”. Plaża miejska jest darmowa, a w Białymstoku jest zalew, czyli sztuczny zbiornik wodny, i jest płatny – dodała mama Oliwii, Wioletta, która we wrześniu chciałaby pojechać nad morze lub w góry.

Nad wodą najważniejsze jest bezpieczeństwo. Ratownicy gotowi do sezonu

Na promenadzie można spotkać mnóstwo ludzi, dlatego nad bezpieczeństwem wypoczywających czuwają ratownicy, którzy są porządnie przygotowani do sezonu letniego.

- Mamy cały sprzęt, torbę ratowniczą, medyczną, w której są najważniejsze rzeczy do udzielenia pierwszej pomocy. Są to opatrunki, kółka, węgorze i przede wszystkim mamy doświadczenie – przyznała jedna z ratowniczek nad Ukielem, Małgorzata Bem.

- Turystów jest coraz więcej, zwłaszcza, że pogoda zaczyna dopisywać i woda jest coraz cieplejsza – dodała jej koleżanka po fachu, Michalina Gosiewska.

Ratownicy przypomnieli również, że ze względów bezpieczeństwa, nie wolno wchodzić do wody po spożyciu alkoholu oraz nie należy skakać do wody z mola.

Wakacje w Olsztynie? Turyści: „Rewelacja!”

A turystów, którzy chętnie zażywali kąpieli w jeziorze nie brakowało. Relaksem na piaszczystej plaży cieszyła się także rodzina spod Warszawy. Pan Adam wypoczywał tam wraz z żoną, dziećmi oraz koleżanką córki. Na pytanie, dlaczego wybrali Olsztyn na wakacje odpowiedział: „tak wypadło”.

- Olsztyn jest blisko, jest przepięknie i tak chcieliśmy rozpocząć wakacje. Rewelacja! Jesteśmy tylko na weekend, ale już postanowiliśmy, że wrócimy tu na następny weekend. Planujemy dziś sobie pożeglować, popływać na kajakach. Wieczorem zrobimy sobie trasę rowerową, żeby zobaczyć Olsztyn – zdradziła nam żona pana Adama.

Stolicę Warmii i Mazur postanowił również zwiedzić pan Łukasz z rodziną. Na Warmię przyjechali aż z Rzeszowa.

- Mamy taki plan, że zwiedzamy całą Polskę i teraz w wakacje trafiło na Olsztyn i okolice. Pojezierze jest bardzo fajne. W Olsztynie jesteśmy po raz pierwszy, to nasz pierwszy dzień. Ukiel to jest nasz pierwszy punkt. Później planujemy jechać do centrum, zobaczyć Muzeum Warmii i Mazur. Może będzie jeszcze planetarium, zobaczymy, jak nam wyjdzie – powiedział pan Łukasz, który następnie wraz z rodziną ma zamiar zwiedzać Ostródę.

Jednak na plaży miejskiej nie brakuje również olsztynian, którzy nad jeziorem cieszą się letnią aurą. Jednak mają także plany wyjazdowe.

- Za tydzień jedziemy pod domek niedaleko Zielonej Góry z rodziną – wyjaśnił Borys z Olsztyna.

- Niedawno wróciliśmy z Grecji. Było wspaniale. Byliśmy pod górą Olimp, zwiedziliśmy Ateny, Meteory. Polecamy wszystkim – dodała jego mama, Anita.

Na turystów i mieszkańców czeka wiele atrakcji nad jeziorem Ukiel

Na mieszkańców miasta oraz turystów czeka także wiele atrakcji nad jeziorem. Wkrótce odbędzie się koncert zespołu Korzuh, który zaplanowano na 1 lipca na scenie Skwer przy ul. Kapitańskiej 15.

- Zespół zagrał sporo koncertów w czerwców, bo około 11. W tym momencie zaczynamy koncerty lipcowe. Zaczynamy od imprezy na skwerze, właśnie tutaj. Zapraszamy serdecznie, miejmy nadzieję, że pogoda dopisze. O frekwencję nie martwię się tak bardzo. Gramy covery, trochę Queen, trochę AC/DC, Lady Pank, U2 - wymienił Czarek Biedulski, gitarzysta i wokalista grupy, która istnieje już od 1999 r.

Osoby wypoczywające nad Ukielem mogą również liczyć na pyszne jedzenie. Do wyboru mają nie tylko lody, gofry czy ryby, ale także pizzę.

- Pogoda dopisuje, coraz więcej ludzi. To lato będzie wyjątkowe. Postaraliśmy się, żeby dla każdego było coś miłego. Jest trochę słodkości dla najmłodszych, jest klasyka, jest coś ostrego, są wegetariańskie dania. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Piec opalany jest drewnem, pizza piecze się w wysokiej temperaturze. Wiele nie trzeba opowiadać, trzeba spróbować – zachęcił Sławek Kostecki z jednej z pizzerii przy plaży. Dodał, że pizza piecze się w temperaturze około 500 stopni, więc przyznał, że latem jest to ciężka praca.

Szukaj pomarańczowej ekipy Eski Summer City w Olsztynie i okolicy

Tegoroczne wakacje będą niezapomniane dla wszystkich, którzy przyłączą się do naszej letniej akcji. Podpowiemy wam, jak spędzić wolny czas, co robić w swoim mieście i okolicach i jak korzystać z lata po całości. Czekają na was liczne konkursy, zabawy, imprezy, a przede wszystkim nagrody. Jeżeli chcecie na bieżąco śledzić miejscówki Eski Summer City, słuchajcie nas na 89,9 FM, śledźcie portal Eska Olsztyn i wpadajcie na fanpage'u Eska Olsztyn News!

Rusza Eska Summer City. Przystanek pierwszy – Plaża Miejska w Olsztynie

Eska Summer City Olsztyn! 14. Festiwal Smaków Food Trucków