Zakończone inwestycje w 2022 roku to między innymi: odcinek drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Ełk Południe o długości 23,3 km, odcinek drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy wynoszący ok. 5km, obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu drogi krajowej nr 15 o długości 18 km, obwodnica Smolajn w ciągu drogi krajowej nr 51 o długości prawie 2km oraz droga ekspresowa S7 pomiędzy Napierkami i Płońskiem o łącznej długości 71 km.
- Oddaliśmy do ruchu 48 kilometrów nowych dróg w regionie. Na terenie województwa mazowieckiego zakończyliśmy budowę 71 km drogi ekspresowej S7 od Napierek do Płońska. Przygotowujemy dokumentację dla budowy i rozbudowy blisko 300 km dróg – mówi rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKIA Karol Głębocki.
Jak podaje Karol Głębocki z olsztyńskiej GDDKIA, rok 2023 będzie rokiem kontynuacji realizowanych obecnie zadań, tj. budowy S16 i S61 oraz odcinka DK51 Smolajny - Kosyń. Kontynuowane będą także prace przygotowawcze dla budowy S16 Mrągowo - Orzysz - Ełk oraz S5 Ostróda - Nowe Marzy. Prace nad dokumentacją będą trwały także dla rozbudowy DK53 Olsztyn - Szczytno, DK51 Bartoszyce - Lidzbark Warmiński i Lidzbark Warmiński - Wichrowo, budowy obwodnic Olsztyna i Dywit, Pisza, Szczytna, Jegłownika oraz Dobrego Miasta.
W planach na przyszły rok jest również rozstrzygnięcie przetargów i zawarcie umów z wykonawcami budowy dwóch odcinków S16 od Olsztyna do Biskupca, budowy obwodnic Gąsek (realizowanej w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic) i Giżycka oraz rozbudowy czterech odcinków DK65: Kowale Oleckie - Olecko, Olecko - Gąski, Gąski - Ełk oraz Nowa Wieś Ełcka - granica województw warmińsko-mazurskiego i podlaskiego.
Polecany artykuł: