Poczta Polska stawia automaty do odbioru paczek
Poczta Polska rozwija swoje usługi, dzięki którym odbiór zakupów online będzie jeszcze prostszy i wygodniejszy. W przyszłym roku do użytku zostanie oddanych 500 tego typu urządzeń, w kolejnym roku ich liczba wzrośnie aż czterokrotnie, bo aż do 20 tysięcy. Nowe automaty z funkcją odbioru i nadania paczki staną w pobliżu m.in.:
- placówek pocztowych,
- przy marketach,
- galeriach handlowych,
- przy urzędach państwowych i samorządowych,
- na terenach parafii,
- na terenach spółdzielni mieszkaniowych.
Przesyłki można odbierać już w ponad 240 automatach
Poczta Polska udostępnia największą w kraju sieć punktów odbioru, do której należą placówki pocztowe, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz wybrane stacje Orlen. W sumie to 13 tys. punktów. Przesyłki można także odbierać już w ponad 240 automatach zlokalizowanych m.in. w placówkach pocztowych czy sklepach Biedronka. Obecnie 25% przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. Poczta przewiduje, że wraz ze wzrostem na rynku e-commerce oraz rozwojem sieci punktów odbioru, w tym automatów paczkowych, w 2022 roku nawet 50% paczek dostarczanych będzie do punktów i automatów paczkowych.
– Rozwój sieci automatów Poczty Polskiej umożliwi klientom wybór jednej z najbardziej komfortowych form odbioru przesyłek. Kurier może dostarczyć e-zakupy bezpośrednio na adres, zamawiający może także je odebrać w wybranym punkcie: placówce pocztowej, punkcie partnerskim Żabka, Orlen i Ruch lub w automacie paczkowym. Jednym z kluczowych wyróżników Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich, budującym naszą przewagę konkurencyjną, jest multikanałowość dostaw – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej