W przypadku pierwszej inwestycji Dworca Głównego, czyli budowy budynku, aktualnie zostały zakończone prace konstrukcyjne i murarskie na poziomie -1. Pozostała tam tylko do uzupełnienia część stropu, która będzie wykonywana po demontażu dźwigu. Planowo nowy budynek Dworca Głównego zostanie oddany w pierwszych miesiącach 2024 roku.
- Obecnie są wykonywane prace konstrukcyjne na poziomie piętra. Na plac budowy przywieziono już elementy konstrukcji dachu. Zamontowano już blisko połowę konstrukcji zadaszenia nowego budynku. Równolegle do robót konstrukcyjnych prowadzone są roboty instalacyjne w budynku i jego otoczeniu – mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik PKP S.A.
Równolegle prowadzona jest druga inwestycja, związana z modernizacją peronów oraz budową podziemnego przejścia z Zatorza. Tutaj również spore postępy. Przede wszystkim podróżni mogą już swobodnie korzystać z peronu 3 i 4. Jednocześnie warto przypomnieć, że pociągi ze stacji Olsztyn Główny znów jeżdżą do Szczytna, Ełku i Pisza. W przypadku przejścia podziemnego z Zatorza, jest ono sukcesywnie budowane – pod peronem 3 i 4 już jest.
- I to co jest ważne, weszliśmy z pracami na peron 1 i 2. Na placu budowy widzimy, że są to intensywne prace wykonywane, czyli ułożenie nawierzchni peronów, torów przy peronach. Też wykonawca spotyka się z wieloma kolizjami podziemnymi. Pamiętajmy, że jest to dworzec, który tak naprawdę takiego kapitalnego remontu od czasu wojny nie przeszedł - mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu spółki Polskie Linie Kolejowe. Według planów, prace przy dwóch pozostałych peronach powinny zakończyć się do końca 2023 roku. Na podziemne przejście z Zatorza będzie trzeba poczekać trochę dłużej, ponieważ szacunkowo obiekt zostanie oddany do użytku w kwietniu 2024 roku.