Pasażerowie olsztyńskich tramwajów i autobusów mogą kupować bilety w puntach obsługi klienta, stacjonarnych i mobilnych biletomatach, w aplikacjach mobilnych lub zapisywane bezpośrednio na kartę płatniczą. Do tej listy właśnie dołączyła kolejna nowość! Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu nawiązał współpracę z platformą zBiletem, która działa już w kilkudziesięciu polskich miastach. Za jej pośrednictwem można kupić każdy rodzaj biletu olsztyńskiej komunikacji miejskiej.
- Bilety okresowe imienne można kupić w popularnym sklepie internetowym, a pozostałe bilety jednorazowe i krótkookresowe bezpośrednio w aplikacji mobilnej - wyjaśnia Michał Koronowski z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. - W aplikacji zBiletem można płacić kartą, Blikiem a także Google Pay i Apple Pay w zależności od platformy. W sklepie internetowym dostępne są też płatności przelewem, a nawet płatność odroczona.
Aplikacja mobilna jest darmowa i funkcjonuje na smartfonach z systemem Android oraz iPhone.
Poza nową platformą, bilety komunikacji miejskiej można kupować w dotychczas funkcjonujących serwisach: moBilet i SkyCash. Dzięki aplikacji mPay przejazdówki można zapisać bezpośrednio na karcie płatniczej, w smarfonie z funkcją NFC czy smatwatchu. Do kupna biletu można też wykorzystać elektroniczną portmonetkę Olsztyńskiej Karty Miejskiej lub zapisać w OKM długookresowy bilet.