Nowy wakacyjny kierunek z lotniska w Szymanach. Pierwszy samolot do Turcji już odleciał [ZDJĘCIA]

2023-06-23 14:26

W środę (21 czerwca) z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury odleciał pierwszy lot do tureckiej miejscowości Antalya. Na pokładzie samolotu znalazło się ponad 160 pasażerów. Nowy kierunek cieszy się dużym zainteresowaniem turystów. Touroperatorem połączenia jest biuro podróży „Itaka”.

Pierwszy lot z Szyman do Turcji. Turyści są zachwyceni

Inauguracyjny lot z lotniska w Szymanach do tureckiej Antalyi przyciągnął wielu turystów z całej Polski, choć przeważały osoby z województwa warmińsko-mazurskiego. Nie wszyscy spodziewali się, że środowy lot jest tym pierwszym, otwierającym sezon wakacyjny w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury. Zaskoczenia nie krył pan Kamil z Brodnicy, który po raz pierwszy leciał z mazurskiego lotniska, a na wycieczkę do Turcji wybrał się z córką, żoną oraz przyjaciółmi.

- O tym, że „przecieramy szlaki” dowiedzieliśmy się dopiero, jak dojechaliśmy na lotnisko, wcześniej nie wiedzieliśmy o tym. Ważne, żeby w Turcji było ciepło, fajna pogoda i ciepłe morze.

Podobne zdanie miał pan Maciej z Gostynina, który także po raz pierwszy był na tym lotnisku.

- Niedaleko, mały port, spokój, cisza. Oferta była dosyć tania. Fajna atmosfera i odprawa dosyć szybko przebiegła. W Turcji spodziewamy się udanego wypoczynku – przyznał.

Pasażerowie nie ukrywali, że cieszą się, że mazurskie lotnisko powstało, ponieważ jest niedaleko i nie muszą jechać aż do portów zlokalizowanych w Warszawie czy Gdańsku. Bliskość obiektu spowodowała, że pani Irena zdecydowała się na wczasy właśnie w Turcji. Kobieta w ostatniej chwili dowiedziała się, że 21 czerwca zostanie uruchomiony lot do Antalyi.

- Szukaliśmy sobie wczasów, a wszystkie loty były tylko z Warszawy, Gdańska. Zobaczyliśmy, że jest z Olsztyna, więc dla nas to było „na rękę”.

Pan Artur z Mrągowa również chwalił fakt, że lotnisko miał niedaleko od swojego miasta.

- Tylko około 50 km, blisko, nie zmęczymy się. Wylecimy i na miejscu jesteśmy za trzy godziny. Wszystko szybko zorganizowaliśmy. Bilety kupiliśmy dwa dni temu.

Jego żona ma nadzieję, że w Turcji przeżyje super przygodę, a w przyszłości chciałaby zwiedzić jeszcze Włochy czy Hiszpanię.

Wiktoria oraz jej partner Jakub pochodzą ze Szczytna, dlatego zdecydowali się na tureckie wakacje z wylotem z Szyman.

- Wybraliśmy Turcję, bo wydaje nam się, że to fajny kierunek. Jest to nasz pierwszy lot gdziekolwiek, więc mam nadzieję, że będzie fajnie. Jest blisko i to mniejsze lotnisko, więc łatwiej się „połapać” co i jak - przyznała młoda kobieta. Jej partner dodał, że chętnie zwiedziłby w przyszłości Stany Zjednoczone.

- Mamy blisko lotnisko, praktycznie dwa kroki, więc można latać.

Atrakcyjny kierunek jest świetnym rozpoczęciem sezonu dla portu Olsztyn-Mazury

Przedstawiciele portu lotniczego w Szymanach nie ukrywali, że inauguracja sezonu letniego poprzez loty do Turcji stanowi świetne rozpoczęcie wakacji, a współpraca z biurem „Itaka” sprawia, że już teraz loty do Antalyi cieszą się ogromnym zainteresowaniem.

- Riwiera turecka to wymarzony kierunek, od którego można zacząć sezon turystyczny. Dzisiaj go rozpoczynamy z biurem podróży „Itaka”. Dobrze się nam z nimi współpracuje. Samolot jest w dużym wypełnieniu, co nas cieszy. Pasażerowie już w wakacyjnych nastrojach, z kapeluszami na głowie, w letnich ubraniach. Odbudowujemy się powoli po okresie pandemii i zapaści, tak jak wszystkie lotniska. Widzimy, że ten potencjał jest i trzeba go wykorzystać – przyznał w rozmowie z eska.pl Wiktor Wójcik, prezes Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.

Prezes zachęcił innych pasażerów do korzystania z lokalnego portu lotniczego, bo według niego, jest przyjazne pasażerom z Polski Wschodniej, w tym z Podlasia.

Turcja jest najpopularniejszym kierunkiem na wakacje w Polsce

Reprezentant biura podróży „Itaka” również podkreślił, że obecnie Turcja cieszy się dużym zainteresowaniem turystów. Dlatego, jego zdaniem, uruchomienie lotów do Antalyi jest strzałem w dziesiątkę.

- Zawsze staramy się być jak najbliżej klientów i na mapie naszych portów wylotowych powstało nowe, bardzo ważne i atrakcyjne miejsce, to port Olsztyn-Mazury. Te połączenie jest praktycznie jest wypełnione w 100 proc. i jest bardzo duże zainteresowanie klientów tym lotem z portu lokalnego – powiedział Rafał Mańczak, kierownik regionalny zewnętrznej sieci sprzedaży w biurze podróży „Itaka”.

Stefan Ochman, dyrektor operacyjny olsztyńskiego portu lotniczego, zaznaczył, że Antalya stanowi dobre otwarcie sezonu. Jego zdaniem, lotnisko na Mazurach spełnia oczekiwania mieszkańców regionu.

- Jestem pod dużym wrażeniem, jeśli chodzi o zainteresowanie i o to właśnie chodzi, żeby dawać ofertę mieszkańcom naszego regionu na równym poziomie, tak jak w innych województwach. Jest to lot czarterowy, wobec tego biuro podróży „Itaka” sprzedaje tygodniowe pakiety wypoczynkowe w Antalyi i okolicach. Można powiedzieć, że lotnisko w Szymanach spełnia rolę i oczekiwania mieszkańców regionu. Mam nadzieję, że jeśli touroperator zobaczy potencjał, jaki drzemie w naszym regionie, odpali również inne kierunki – wyjaśnił dyrektor.

Niespodzianka w sezonie zimowym

Prezes portu nie ukrywał, że na sezon zimowy jego port lotniczy szykuje niespodziankę dla osób, którzy w wakacje muszą pracować i nie mają czasu na urlop.

- Mamy świadomość, że wielu mieszkańców naszego regionu pracuje w wakacje, w lipcu, sierpniu, wrześniu branża hotelowa ma największe obłożenie. Dla tych wszystkich osób chcemy zaproponować w miesiącach zimowych również jeden z kierunków do ciepłych krajów, również z biurem „Itaka” – zdradził Wiktor Wójcik.

Do jakich miast można lecieć z lotniska w Szymanach?

Obecnie mazurski port ma w ofercie 6 kierunków. Są to: Kraków (5 razy w tygodniu), Wrocław (2 razy w tygodniu), Londyn Luton i Stansted (2 razy w tygodniu), Dortmund (2 razy w tygodniu) oraz Antalya (raz w tygodniu). Ten ostatni będzie dostępny do 20 września. Ceny biletów są uzależnione od operatorów lotów. Kwoty zaczynają się od około 70 zł na loty po Polsce oraz około 200 zł na loty zagraniczne.

Energa z Grupy Orlen sponsorem Stomilu Olsztyn
Posłuchaj: Nowy wakacyjny kierunek z lotniska Olsztyn-Mazury. Eskowa relacja Andrzeja Brzozowskiego