Nowy rozkład jazdy zostanie wprowadzony w niedzielę, 15 marca. PLK wraz z przewoźnikami opracowały połączenia w taki sposób, aby najlepiej wykorzystać dostępne możliwości linii kolejowych. Wiele tras jest modernizowanych w ramach inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego. Efektem prac będą wygodniejsze stacje i przystanki, krótsze i bezpieczniejsze podróże. Aktualny i przyszły rozkład jazdy pociągów można sprawdzić przed podróżą na portalpasazera.pl i w aplikacji Portal Pasażera.
Kolejne etapy inwestycji dla krótszych podróży pociągami
By zwiększyć możliwości podróży koleją, kontynuowane są prace m.in. na liniach Warszawa – Lublin, Częstochowa – Zawiercie, Wrocław – Poznań. Od połowy marca rozpocznie się przebudowa linii Zbąszynek – Czerwieńsk w Wielkopolsce. Zakres prac na linii jednotorowej wymaga, wprowadzenia na odcinku Zielona Góra – Zbąszynek zastępczej komunikacji autobusowej dla pociągów PKP Intercity:
- IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa;
- TLK Czartoryski relacji Lublin – Zielona Góra – Lublin;
- IC Wawel relacji Kraków – Zielona Góra – Kraków;
- TLK Bachus relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
- TLK Stoczniowiec relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia;
- TLK Ukiel relacji Olsztyn – Zielona Góra – Olsztyn.
Nowości w rozkładzie jazdy PKP Intercity
Na tory wraca kilka pociągów. Nas szczególnie interesuje pociąg IC Orłowicz, kursujący obecnie w relacji Kraków – Warszawa. Dobrą wiadomością jest, że wraca do pełnej relacji Kraków – Olsztyn.
Od 21 marca PKP Intercity uruchomi dodatkowy, kursujący w weekend, pociąg TLK Pobrzeże BIS, który obsłuży rosnącą liczbę pasażerów między centralną Polską a Trójmiastem. Od 15 marca w Przysusze (woj. mazowieckie) zatrzymywać się będą trzy pociągi: IC Orłowicz, IC Sienkiewicz oraz IC Kolberg, wszystkie w relacji Olsztyn – Kraków – Olsztyn. Mieszkańcy Sobolewa (woj. mazowieckie) zyskają dostęp do usług PKP Intercity, będzie się tam zatrzymywać pociąg TLK Nida relacji Kielce – Warszawa – Kielce. Więcej na intercity.pl.
Kompleksowa informacja i pomoc dla podróżnych pociągami
Informacje dotyczące obowiązującego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów, w wyszukiwarkach portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Obecnie testowana jest nowa funkcja aplikacji BILKOM – mailowe i SMS-owe powiadomienia o opóźnieniach pociągów dla podróżnych, którzy kupią bilety przez internet.
Centrum Wsparcia Klienta (CWK) to działający całodobowo zespół, który zapewnia pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień na kolei, spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, CWK organizuje zastępczy transport podróżnych do stacji docelowej czy wydawanie poczęstunków na dworcach. Pracownicy CWK współpracują z załogami pociągów pasażerskich oraz koordynują obsługę pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.
Polecany artykuł: