Budowa północnej obwodnicy Olsztyna i Dywit. Brak chętnych na realizację projektu
Przedmiotem postępowania było wykonanie studium korytarzowego oraz studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej. Studium miało obejmować analizy obejścia Olsztyna zarówno po stronie zachodniej jak i wschodniej.
- Powodem unieważnienia przetargu jest brak ofert - poinformował Karol Głębocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. - Po analizie przyczyn braku ofert ogłosimy ponownie przetarg.
Dzięki powstaniu północnej obwodnicy nastąpiłaby dalsza poprawa bezpieczeństwa mieszkańców stolicy regionu oraz odciążenie jej układu komunikacyjnego. Inwestycja pozwoliłaby na całkowite wyprowadzenie z miasta ruchu dalekobieżnego i tranzytowego. To natomiast poprawiłoby komfort życia mieszkańców.
Budowa obwodnicy Olsztyna i Dywit to zadanie realizowane w programie budowy 100 obwodnic, który obejmuje lata 2020-2030. Szacunkowy koszt prac to ok. 980 mln zł. Trasa ma mieć długość ok. 20 km.