CERT Polska ostrzega przed nową metodą oszustów. Zagrożeni klienci Santander Bank Polska
Oszuści podszywają się pod kolejny bank. Tym razem narażeni są klienci Santander Bank Polska. O nowej metodzie oszustwa poinformował zespół CERT Polska. Na czym polega?
– Uwaga! kampania phishingowa skierowana do klientów Santander Bank Polska. Oszuści rozsyłają maile z informacją o ograniczeniu dostępu do konta z powodu braku aplikacji bezpieczeństwa. W rzeczywistości jest to androidowy trojan bankowy Hydra. Instalacja grozi utratą pieniędzy z konta – czytamy we wpisie opublikowanym na Twitterze przez CERT Polska.
Przed oszustami ostrzegł również sam bank. – Oszuści rozsyłają fałszywe wiadomości, w których podszywają się pod nasz bank. Przestępcy próbują nakłonić Cię do pobrania aplikacji mobilnej. Jest to sposób, w który wyłudzają login i hasła do bankowości elektronicznej – czytamy na stronie. Do komunikatu bank dołączył również zdjęcie pokazujące, jak wyglądają fałszywe maile wysyłane rzekomo w ich imieniu.
Jak nie dać się oszukać? Santander Bank Polska radzi
Oto najważniejsze zasady, których powinieneś przestrzegać:
- Aplikacje ściągaj tylko z oficjalnych sklepów z aplikacjami np. Google Play, App Store.
- Nie otwieraj linków i załączników od nieznanych nadawców, które wzbudzają podejrzenia.
- Upewnij się, że strona, na której wpisujesz swoje dane do logowania, jest prawdziwa.
- Jeśli jesteś ofiarą ataku, skontaktuj się z nami natychmiast - 1 9999 (+48 61 81 1 9999). Opłata za połączenie z infolinią jest zgodna z taryfą danego operatora.