"W labiryncie na dworcu głównym zamieszkał Minotaur"
Od wielu miesięcy trwa przebudowa stacji Olsztyn Główny. Remontowany jest nie tylko budynek dworca, ale również perony, przez co wykonawca musiał wprowadzić nową organizację ruchu dla pasażerów. Mimo że na peronach widnieją znaki informujące, w którym kierunku należy się poruszać, wiele osób ma problem z dotarciem na dany peron.
Portal ASZdziennik, publikujący prześmiewcze zmyślone artykuły, napisał, że labirynt na remontowanym olsztyńskim dworcu jest tak skomplikowany, że postanowił zamieszkać w nim Minotaur (pół byk, pół człowiek zamknięty w labiryncie przez króla Krety, Minosa).
– Moja stara chata w Knossos jest niczym w porównaniu do tego nikczemnego cudu architektury – mówi Minotaur, syn Pazyfaei i kreteńskiego byka. – Na stacji każdy gubi się po kilku krokach. Tej łamigłówki nie da się rozwiązać nawet z nicią od księżniczki - pisze ASZdziennik.
Czy na dworcu główny jest aż tak źle? Zapytaliśmy pasażerów
Postanowiliśmy sprawdzić, czy rzeczywiście na stacji Olsztyn Główny panuje taki ogromny chaos komunikacyjny. Okazuje się, że wielu pasażerów nie ma pojęcia, jak dotrzeć na peron, z którego odjeżdża ich pociąg.
- Wie pani, którego peronu odjeżdża pociąg do Warszawy? Jak mam tam dojść – pyta nas jedna z podróżnych, dodając, że przejście z jednego peronu na drugi jest trudne, a według niej oznakowanie jest nieczytelne.
- Idę za tłumem, w końcu trafię na swój peron – wyjaśnia inna pasażerka kolei.
- Jak nie ma zbyt wielu osób, to da się jakoś dojść na peron, ale problem pojawia się już, gdy jest więcej osób i każdy idzie w innym kierunku – zauważa jeden z mężczyzn.
Tylko jeden pasażer, z którym rozmawialiśmy, przyznał, że nie ma problemu z poruszaniem się po peronach.
- Wystarczy znaleźć przejście przez tory i już pójdzie z górki – uważa pasażer czekający na pociąg do Działdowa.
Przebudowa stacji Olsztyn Główny. Kiedy koniec remontu?
Przedstawiciele PKP PLK w lipcu informowali, że zakończenie modernizacji stacji Olsztyn Główny planowane jest na 2024 r. Inwestycja jest warta około 400 mln zł. Prace realizowane są przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
- Modernizacja stacji Olsztyn Główny zapewni oczekiwany komfort obsługi wszystkim podróżnym, w tym osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Kolej w woj. warmińsko-mazurskim zmienia się także dzięki środkom z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Modernizujemy stacje i przystanki, aby zachęcić do wyboru kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły, jako przewidywalnego i najbardziej ekologicznego środka transportu – powiedział wtedy Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.