Walka Biedronki z Lidlem. Klienci otrzymali zaskakujące wiadomości SMS o promocji
Biedronka od wielu lat walczy z Lidlem o tytuł najtańszego supermarketu. Jednak w ostatnim czasie oba dyskonty postanowiły pójść o krok dalej, tworząc reklamy bezpośrednio odnoszące się do konkurencji. Nowością są natomiast wiadomości SMS, które w niedzielę (4 lutego) Biedronka rozesłała klientom korzystającym z programu lojalnościowego "Moja Biedronka".
Sieć informowała w nich o promocjach, z których będzie można skorzystać w poniedziałek (5 lutego). Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie ich forma.
– W poniedziałek 5.02 w Biedronce mandarynka luz jedynie 3,49 zł/kg, bez aplikacji, a w Lidlu 14% drożej niż w Biedronce mandarynka luz 3,99 zł/kg z aplikacją. Oferta Lidl z gazetki. A do tego w Biedroce 20 zł rabatu od razu jak wydasz min. 299 zł z karta MB. Tylko 5.02 – można było przeczytać w SMS'ach od Biedronki. Podobne wiadomości sieć wysyłała także w sprawie cen masła, papieru toaletowego czy schabu.
Nowa akcja promocyjna Biedronki wywołała burzę w sieci
Po nietypowej akcji promocyjnej Biedronki media społecznościowe zalała fala komentarzy. Te, jak można się spodziewać, nie były przychylne.
"Co to jest za alert RCB wersja Biedronka?", "Widzę, że wojna marketingowa między Biedronką a Lidlem wchodzi w nową fazę", "Niby zgodne z etyką reklamy, ale moralności to ta Biedronka nie ma. Gdzie zdrowa konkurencja?", "Robi się to już trochę bezczelne. Biedronka nie ma żadnych pohamowań", "Zrobiło mi się szkoda Lidla, czemu Biedronka jest tak ofensywna...", "Wam też Biedronka o 1.20 i 2.30 w nocy przysyła smsy o promocjach? Wnerwili mnie okrutnie", "Bezczelność Biedronki nie zna granic" – komentują internauci.
Mamy komentarz Biedronki i Lidla
Poprosiliśmy obie sieci o komentarz. Odpowiedź otrzymaliśmy zarówno od Biedronki, jak również od Lidla.
"Podejmujemy rozmaite działania zmierzające do tego, aby poinformować naszych klientów o cenach najważniejszych produktów w sieci Biedronka, w tym rzetelnie je porównując z cenami u naszych konkurentów. Jesteśmy zdeterminowani, by w praktyce realizować hasło „Codziennie niskie ceny” w interesie naszych klientów. W tym konkretnym przypadku najlepiej widać kto jest liderem cen na polskim rynku, do którego działań dostosowują się konkurenci" – poinformował nas Jan Kołodyński, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.
"Pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) - 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% - 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek - 3,39 zł.
Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości.
Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy” przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za grudzień 2023 zajęliśmy drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu” spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu były z 23.01.2024 r.).
Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed trudną sytuacją ekonomiczną. Oferowanie produktów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL. Dodatkowo, nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, dzięki której mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych.
Nieustannie poszerzamy także asortyment marek własnych, dbając o to, aby nowe produkty cechowały się wysoką jakością i niską ceną, a także były przyjazne dla środowiska. Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz atrakcyjną cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców zapewniamy bardzo niskie ceny na tysiące produktów dostępnych w naszych sklepach" – skomentowała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR z Lidl Polska.
Lidl postanowił odpowiedzieć na akcję Biedronki także w swojej nowej gazetce. Na jednej ze stron zamieścił żartobliwy napis: "SMSy dostaję tylko od męża i mamusi. A zakupy robię w Lidlu".