Jak przekazano, od godzin porannych w niedzielę trwa diagnoza zdarzenia, które ma znamiona ataku hakerskiego na sieci informatyczne ZDZiT.
"Służby miejskiej jednostki ZDZiT oraz Centrum Informatycznych Usług Wspólnych Olsztyna (CIUWO) nieprzerwanie pracują nad diagnozą stanu rozbudowanej sieci informatycznej ZDZiT oraz przywrócenia funkcjonalności systemów. Uruchomione zostały niezbędne procedury – o zdarzeniu poinformowano CERT NASK, dokonano także zgłoszenia na policję" - wskazano w komunikacie.
Atak na infrastrukturę IT, która odpowiada za obsługę pasażerów i płatności za przejazdy komunikacją miejską sprawił, że przestały działać biletomaty mobilne oraz stacjonarne, jak również system dynamicznej informacji pasażerskiej. W tej chwili pasażerowie mogą jedynie zakupić bilety papierowy w kioskach lub sklepach, bądź też skorzystać z takich aplikacji jak MoBilety czy SkyCash. Z kolei pasażerowie korzystający z biletów miesięcznych proszeni są o wstrzymanie się z zakupem kolejnej "sieciówki" do czwartku (29 czerwca) włącznie.
Jednocześnie Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu zaapelował do wszystkich mieszkańców o cierpliwość. "Aktualnie nie jest prowadzona bieżąca obsługa interesanta. Lista spraw, które można załatwić w ZDZiT jest znacznie ograniczona, a czas obsługi się wydłuży. W razie pozyskania kolejnych istotnych informacji będziemy przekazywać je na bieżąco" - podkreślili w komunikacie olsztyńscy urzędnicy.
Miasta w warmińsko-mazurskim z największą liczbą przestępstw. Które w pierwszej piętnastce?