Według rzeczniczki lotniska Klary Diviszkovej powodem problemów z odprawą bagażu jest większy niż przewidywano ruch na lotnisku. Jak powiedziała, priorytetowo traktowane są bagaże osób odlatujących, a jeżeli walizki nie zostaną załadowane, lotnisko wysyła je do miejsc docelowych kolejnymi lotami. To jednak powoduje, że pasażerowie, którzy przylecieli do Pragi, mogą czekać na bagaże nawet kilka godzin.
Lotnisko apeluje do pasażerów o wypełnienie formularza reklamacyjnego i czekanie na bagaż w domu lub hotelu. Dla podróżnych, których bagaż nie dotarł na miejsce, uruchomiono tymczasową infolinię.
Władze lotniska tłumaczą powstałą sytuację zatorami w ruchu lotniczym, opóźnieniami i nagłym brakiem personelu w firmie zajmującej się obsługą bagażu. Do pomocy port lotniczy skierował swój personel administracyjny.
Oto czarna lista wakacyjnych kierunków. Tam nie jedź na urlop