Uruchomiliśmy dziś 15 połączeń autobusowej komunikacji zastępczej spośród 96 połączeń kolejowych. Nie mamy odwołanych połączeń, jednak są opóźnienia, nawet godzinne, ponieważ trasa kolejowa nie pokrywa się z trasą, jaką pokonują autobusy. Autobusy zajeżdżają na przystanki kolejowe - powiedziała Anna Nowak.
Najwięcej pasażerów korzysta z połączeń między Olsztynem a Szczytnem, Olsztynem a Ełkiem przez Szczytno. Są też dwa połączenia między Olsztynem a Elblągiem, dwa między Olsztynem a Działdowem oraz jedno na trasie Korsze-Olsztyn.
Spółka podstawia zazwyczaj po jednym autobusie, a na trasach bardziej uczęszczanych - po dwa, ale nie zawsze jest to możliwe, ponieważ przewoźnicy mają ograniczoną liczbę autobusów - wyjaśniła rzeczniczka. Wskazała, że z połączeń realizowanych przez Polregio korzystają uczniowie dojeżdżający do szkół i osoby do pracy.
Jak dodała, trwa ustalanie, czy podczas weekendu będzie potrzebna i w jakim stopniu zastępcza komunikacja autobusowa.
W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie mediacyjne zarządu spółki ze związkami zawodowymi w Polregio w sprawie sporu zbiorowego. Wobec braku możliwości zawarcia porozumienia płacowego, zakończyło się ono podpisaniem protokołu rozbieżności. Według Polregio, związki zawodowe w spółce domagają się podwyżki wynagrodzeń o 700 zł z wyrównaniem od 1 grudnia 2021 r. Zarząd Polregio informuje, że podwyżka w oczekiwanej przez związki zawodowe wysokości, to roczny koszt ok. 124 mln zł. W opinii kierownictwa spółki oznaczało by to stratę finansową dla Polregio i utratę rentowności.
W czwartkowym komunikacie Międzyzakładowy Komitet Strajkowy w Polregio poinformował, że 16 maja we wszystkich zakładach spółki Polregio, poza centralą, zostanie przeprowadzony strajk generalny. Wskazał, że strajk zostanie przeprowadzony "z uwagi na brak jakichkolwiek propozycji ze strony właścicieli - Agencji Rozwoju Przemysłu, Konwentu Marszałków Województw RP jak i Zarządu Polregio oraz woli negocjacji rozwiązania problemu".
Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi około 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.