Olsztyn wciąż walczy z atakiem hakerskim
W czerwcu doszło do ataku hakerskiego na systemy informatyczne Zarządu Dróg Zieleni i Transportu w Olsztynie. Władze miasta oraz mieszkańcy musieli zmierzyć się z takimi problemami jak awaria systemów sterowania ruchem, ograniczony dostęp do systemu informacji pasażerskiej, a także niedziałające biletomaty, które od 14 lipca znów funkcjonują. Urządzenia przyjmują opłaty zarówno gotówką, jak i przy użyciu kart płatniczych, w tym urządzeń z funkcją NFC. Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą zakupić wyłącznie bilety w formie papierowej.
Olsztyn otrzymał ponad 3 mln zł na ochronę systemu przed hakerami. Pieniądze mogą zostać wydane m.in. na zakup sprzętu komputerowego, aplikacji czy skorzystanie z usług ekspertów. Olsztyn zawrze w tym celu umowę z NASK, Naukową Akademicką Siecią Komputerową, która jest operatorem pilotażowego programu.
Bilety miesięczne zapisywane na OKM wciąż są niedostępne
Urzędnicy poinformowali, że do czasu pełnego przywrócenia systemu funkcjonalności Olsztyńskiej Karty Miejskiej nie ma możliwości dokonania zakupu biletów okresowych (miesięczne i 30-dniowe) zapisywanych na OKM. To oznacza, że bilety te dostępne są również wyłącznie w formie papierowej.
Można je nabyć w Punktach Obsługi Klienta ZDZiT: POK przy ul. Knosały (godz. 8-15:30), POK Centrum przy al. Piłsudskiego (godz. 10-17) oraz POK Jaroty przy skrzyżowaniu ul. Witosa/Kanta (godz. 10-17).
Ratusz zapewnia, że nadal trwają intensywne prace nad przywróceniem funkcjonalności OKM.
Eska Summer City odkrywa nowe miejsce! Space Park Olsztyn