Budowane jest nowe przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, które umożliwi dodatkowy dostęp na perony. Przejście o długości 140 metrów będzie szersze oraz wyższe. Powstały cztery betonowe segmenty obiektu o łącznej długości ok.46 metrów. Wybudowano pierwsze wyjścia na peron nr 4. Wykonawca przygotowuje obecnie teren od strony Zatorza, by przystąpić do budowy wejścia do obiektu od ul. Zientary-Malewskiej. Dzięki inwestycji PLK, mieszkańcy tej części zyskają wygodne dojście – dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się.
Po domknięciu betonowej górnej części konstrukcji przejścia podziemnego, możliwe będzie kontynuowanie prac na peronie nr 4 bezpośrednio nad nowym obiektem. Ustawiane będą kolejne ścianki i montowana nawierzchnia.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Olsztynie usprawni ruch pociągów i podwyższy komfort obsługi podróżnych w stolicy regionu. Prace prowadzone są obecnie na wschodnim wyjeździe ze stacji w kierunku m.in. Barczewa, gdzie przybywa torów i sieci trakcyjnej. Na stacji zamontowano już ok. 9 km nowych torów, 5 tys. metrów sieci trakcyjnej i 4 tys. metrów okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym. 37 ułożonych rozjazdów zapewni sprawny przejazd pociągów.
Zdemontowano z peronów zabytkowe elementy wiat i balustrad. Historyczne obiekty są zabezpieczone na zapleczu budowy. Wykonawca je oczyszcza i odrestaurowuje. Następnie – po uzgodnieniu z konserwatorem – pomaluje na odpowiedni, podkreślający historyczne walory, kolor. Zdemontowane na czas prac elementy wrócą na swoje miejsce.
Na budowie pracują dziesiątki maszyn – koparki, dźwigi, palownice, walce, podbijarki torowe do regulacji torów i rozjazdów oraz pociąg sieciowy. Mimo intensywnych prac i szerokiego frontu robót, na stacji Olsztyn Główny, podróżni mają zapewniony dostęp do pociągów. O drodze dojścia informują znaki i tablice.
Modernizacja stacji Olsztyn Główny zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Lepszą informację dla podróżnych zapewnią wyświetlacze i nowe nagłośnienie.
Źródło: Informacja prasowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.