Modernizacja stacji kolejowej na Mazurach nabiera tempa. Na jakim etapie są prace?

2025-10-01 10:21

Trwa modernizacja stacji kolejowej w Ostródzie. Po remoncie ma to być jeden z najnowocześniejszych obiektów w Polsce. Obecnie prace są na zaawansowanym poziomie. Oprócz stacji, prace prowadzone są na moście nad Drwęcą. Inwestycja jest warta ponad 250 mln zł. Kiedy zakończy się remont? Szczegóły na ten temat w artykule poniżej.

  • Modernizacja stacji kolejowej w Ostródzie postępuje, zmieniając oblicze peronu 1 i łącząc miasto nowym przejściem podziemnym.
  • Remont obejmuje perony, tory, przejście podziemne oraz most nad Drwęcą, a stare wiaty zyskują nowe życie jako zadaszenia rowerowe.
  • Inwestycja o wartości ponad 250 mln zł, finansowana z KPO, ma zakończyć się w sierpniu 2026 roku.
  • Chcesz wiedzieć, jakie konkretnie udogodnienia czekają na pasażerów i mieszkańców po zakończeniu prac?

Trwa modernizacja stacji kolejowej w Ostródzie. Prace są zaawansowane

Stacja kolejowa w Ostródzie zmieni się nie do poznania. Trwa modernizacja, a prace są na zaawansowanym poziomie.

- Modernizacja stacji nabiera tempa – peron nr 1 już zmienia się na lepsze, a nowe przejście podziemne połączy obie strony miasta, ułatwiając podróże w kierunku Olsztyna i Iławy – poinformowali przedstawiciele PKP PLK.

W marcu tego roku remont wszedł w kolejny etap – przebudowana została połowa stacji z torami o nieparzystych numerach i prace przeniosły się na drugą część z torami parzystymi. Peron 1 jest usytuowany między torem 1 a 2. Od marca podróżni korzystają z połowy nowej platformy. Kontynuowane są prace przy drugiej krawędzi.

Dodatkowo modernizacja przejścia podziemnego zapewni sprawne poruszanie się między budynkiem dworca, a peronami i pozwoli bezpiecznie przedostać się między ulicami 11 Listopada i Słowackiego. Wykonywane są kolejne elementy zbrojenia.

Modernizacja mostu nad Drwęcą. Stare wiaty zostaną wykorzystane

Modernizowany jest także most kolejowy nad rzeką Drwęcą. Wykonano betonowanie płyty ustroju nośnego oraz montaż zbrojenia. Trwa też obróbka kamienia do okładzin. Dzięki temu ponownie wykorzystane będą stare elementy tworzące ściany mostu. Budowana jest nowa sieć trakcyjna i odwodnienie torów.

Jednym z najbardziej wyjątkowych i symbolicznych elementów tej inwestycji jest wykorzystanie starych wiat peronowych. Zamiast trafić na złom, zostały one przekształcone i będą ponownie wykorzystane jako zadaszenia dla rowerów. Po zakończeniu inwestycji w sierpniu 2026 roku pasażerowie i mieszkańcy mogą liczyć na perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się i większe bezpieczeństwo.

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy, warta ponad 250 mln zł.

Olsztyn Radio ESKA Google News
NIE POLSKIE, A NIEMIECKIE POCIĄGI POPROWADZĄ DO CPK? PO CO NAM 320km/h?! | RISERCZ
Nosel wkręca
Pociąg konwojowany
Mediateka.pl
Sponsor podcastu:
Media Expert i Mediaexpert.pl