Firma wybrana w przetargu będzie miała za zadanie przygotować studium korytarzowe przyszłej obwodnicy. Po wybraniu korytarza, którym pobiegnie droga, będzie musiała przygotować studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, a także materiały potrzebne do uzyskania decyzji środowiskowej. Zadaniem wykonawcy będzie także poinformowanie lokalnej społeczności oraz wszystkich zainteresowanych (np. organizacji ekologicznych) o planowanym przedsięwzięciu oraz zebranie opinii na temat proponowanych rozwiązań.
- Na tym etapie dokonane zostaną analizy co najmniej trzech wariantów układu drogowego składającego się z obwodnicy Olsztyna, obwodnicy Dywit i odcinka od granicy administracyjnej Olsztyna do skrzyżowania z ul. Sybiraków w Olsztynie. – informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Olsztynie
– Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w III kwartale 2020 roku – mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy oddziału GDDKiA w Olsztynie. Szacunkowy koszt inwestycji został określony na ok. 980 mln zł, a długość dróg na ok. 20 km. Prace przygotowawcze dla tego zadania przewidziane są na lata 2021–25, a sama jego realizacja odbędzie się w latach 2026–30. Dzięki inwestycji całość ruchu dalekobieżnego i tranzytowego będzie mogła zostać wyprowadzona z Olsztyna – podkreśla rzecznik
Budowa obwodnicy Olsztyna i Dywit to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadanie realizowane w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic.