Znana sieć wprowadziła opłatę za wejście do sklepu. Klienci niezadowoleni

i

Autor: Freepik: pressfoto Zdjęcie ilustracyjne

Biznes

Znana sieć wprowadziła opłatę za wejście do sklepu. Klienci niezadowoleni

2025-02-11 11:20

Znana sieć sklepów spożywczo-przemysłowych wprowadziła kontrowersyjny pomysł. Klienci, zanim przekroczą próg lokalu, muszą uiścić specjalną opłatę za samo wejście do środka. Tego typu rozwiązanie jest obecnie na razie testowane. O której dokładnie sieci mowa i których sklepów dotyczy? Więcej informacji na ten temat w artykule poniżej.

Spis treści

  1. Aldi wprowadza specjalną opłatę. Klienci zapłacą za wejście do lokalu
  2. Kontrowersyjne wokół opłaty na wejściu. Klienci niezadowoleni
  3. Aldi – co to za marka?

Aldi wprowadza specjalną opłatę. Klienci zapłacą za wejście do lokalu

Kontrowersyjne rozwiązanie jest testowane przez sieć sklepów Aldi w Wielkiej Brytanii. Klienci za wejście do lokalu muszą uiścić specjalną opłatę. Dotyczy to na razie sklepu „Shop&Go” w Greenwich. Jak informuje portal polskiobserwator.de, w placówce tej nie ma tradycyjnych kas, pracowników i obsługi. Zakupy robi się bez pomocy obsługi. Klient, który chce kupić tam jakiś towar, na wejściu musi pobrać aplikację i od razu powinien zapłacić do punktu 10 funtów, co daje w przeliczeniu około 50 zł.

Co ciekawe, opłata już na wejściu jest wymagana, aby zweryfikować konto bankowe użytkownika. Opłata za zakupy popierana jest z konta podczas wyjścia ze sklepu. Pomocny w tej kwestii jest system kamer. Urządzenia rejestrują, jakie produkty z półki wziął dany klient i ile powinien za nie zapłacić. Jeśli naliczona kwota jest wyższa niż 10 funtów wpłacone przy wejściu, to należy dopłacić, ale jeśli jest niższa, to system zwraca nadwyżkę w przeciągu 48 godzin.

Kontrowersyjne wokół opłaty na wejściu. Klienci niezadowoleni

Jak podaje Radio Zet, nowe rozwiązanie wprowadzone przez sieć Aldi w Wielkiej Brytanii wywołuje kontrowersje. Nie wszyscy klienci popierają taki pomysł. Mimo że przedstawiciele marki wyjaśnili, że system ten ma wpłynąć na poprawę doświadczeń klientów i zapewnić lepsze zakupy, niektórzy kupujący negatywnie ocenili to rozwiązanie. Ich zdaniem, wprowadzony system jest kłopotliwy. Wśród głównych problemów wymieniają m.in. opóźnienia w rozliczaniu nadpłaconych kwot, gdy zakupy są tańsze niż „opłata na start”. To z kolei ma rodzić kolejne utrudnienia dla kupujących.

Olsztyn Radio ESKA Google News
Autor:

Na ten moment nie wiadomo, czy Aldi ma w planach rozwijanie tego typu rozwiązań w kolejnych brytyjskich sklepach czy w ich placówkach w innych krajach.

Aldi – co to za marka?

Aldi to niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych, która jest obecna na pięciu kontynentach. Siódma pod względem sprzedaży sieć marketów na świecie. Nazwa przedsiębiorstwa pochodzi od skrótu nazwiska Albrecht i słowa diskont. Przedsiębiorstwo powstało w 1913 r. w Schonnebeck i do dziś jest firmą rodzinną Albrechtów z Essen. Firma jest podzielona na dwie grupy – Aldi Nord i Aldi Süd i działa w wielu krajach europejskich oraz w Australii, Chinach i Stanach Zjednoczonych. W Słowenii i Austrii Aldi Süd działa pod marką Hofer.

Zakupy w sieci vs sklepy stacjonarne - Przemysław Dwojak - Co nas czeka#14
Quiz. Zakupy w PRL-u. Pamiętasz, "za czym kolejka ta stała"?
Pytanie 1 z 15
Ile niedziel handlowych było w czasach PRL-u?

To była pierwsza galeria handlowa w Olsztynie. Kiedyś nosiła inną nazwę

Porachunki Osobiste
Tak dajemy się zmanipulować na zakupach! PORACHUNKI OSOBISTE