Niespodzianki, jak odkrycie artefaktów i wstrzymanie robót przez konserwatora zabytków - te problemy zostały już rozwiązane - mówi Waldemar Łukaszuk, wicedyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. Roboty, które przygotowują przejezdność w kierunku Ulicy nad Łyną i połączenia Bartąga z Olsztynem - wyprzedzają harmonogram prac. Droga po rozbudowie, będzie dwujezdniowa, będzie mieć po dwa pasy w każdym kierunku i ścieżkę rowerową. Ponadto przebudowane zostaną przepusty, które są w pobliżu i wykonane przejście dla zwierząt. Wiadukt kolejowy z jednego toru zostanie rozbudowany do dwóch. Ruch pociągów odbywa się w systemie ciągłym. Uzgadniamy jedynie z kolejarzami, kiedy tego ruchu nie ma i roboty mogą być prowadzone - dodaje Waldemar Łukaszuk z ZDW w Olsztynie.
Wykopy, nasypy i nowy wiadukt kolejowy
Obecnie objazd ulicą Sielską i aleją Sikorskiego to główna alternatywa dla kierowców podróżujących w stronę Warszawy i Gdańska. Drogowcy planują jak najszybsze otwarcie jednego pasa ruchu na nowym odcinku Al. Warszawskiej. Przejazd jedną jezdnią w obu kierunkach będzie możliwy najwcześniej pod koniec przyszłego roku. Budowa alei Warszawskiej ma się zakończyć w sierpniu 2027 roku. Łączny koszt prac to prawie 90 milionów złotych.