Trwają odbiory techniczne dworca Olsztyn Główny. Zakończono przebudowę parkingu
Cały czas trwają prace nad nowym budynkiem dworca Olsztyn Główny. Choć pierwotnie kolejarze zapowiadali, że nowy obiekt zostanie udostępniony w sierpniu ubiegłego roku, terminu nie udało się dotrzymać. Następnie przekazano informację, że obiekt zostanie oddany do użytku w grudniu 2024 r. Jednak i tym razem się nie udało, więc datę tę przesunięto na styczeń tego roku. Prace znów się wydłużyły i podróżni wciąż nie mogą korzystać z całego obiektu.
Przypomnijmy, że 21 listopada na poziomie -1 zostały otwarte kasy biletowe, w których już można kupować bilety na pociągi. Jednak wiele osób początkowo gubiło się, myśląc, że bilety wciąż kupuje się w dworcu tymczasowym. Choć pojawiło się oznakowanie kierujące podróżnych do nowo otwartych kas, łatwo było je przeoczyć. Jednak obecnie jest łatwiej tam dotrzeć, bo na początku grudnia ubiegłego roku odsłonięto skwer przed budynkiem oraz deptak, dzięki któremu można wejść bezpośrednio na peron pierwszy. Prace cały czas trwają.
- Pozwolenie na użytkowanie nowego budynku dworca Olsztyn Główny zostało wydane pod koniec zeszłego roku i od tego czasu, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pasażerowie mogą już korzystać z części dworca, a konkretniej z holu z kasami biletowymi na poziomie -1. Obecnie trwają jeszcze odbiory techniczne, a w tym tygodniu zostały zakończone przebudowa oraz odbiory parkingu – powiedział w rozmowie z Radiem Eska Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP S.A.
Dworzec Olsztyn Główny prawie gotowy. Kiedy otwarcie?
Pasażerowie korzystający z dworca głównego zastanawiają się, kiedy nastąpi oficjalne otwarcie obiektu. Kolejarze wciąż nie zdradzają konkretnego terminu.
- O dokładnym terminie otwarcia dworca poinformujemy wkrótce. Na tę chwilę nie został on jeszcze ustalony, ale zależy nam na tym, aby cały kompleks został otwarty w lutym – dodał Michał Stilger.
W minionym roku PKP rozstrzygnęło przetargi, w ramach których wybrano najemców lokali na poziomach 0 i -1. W budynku zapewnione zostały lokale dla kolejowych spółek i organizacji, takich jak Straż Ochrony Kolei, WARS, PKP Polskie Linie Kolejowe, TK Telekom, PKP Intercity i POLREGIO. Dodatkowo znajdą się tam dwa lokale gastronomiczno-handlowe oraz cztery pomieszczenia handlowo-usługowe, a także miejsca na skrytki bagażowe oraz automaty z napojami i przekąskami.