Po nowym moście od grudnia, dzięki inwestycji z unijnego Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, kursują pociągi. Jak czytamy w komunikacie, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują możliwości eksponowania elementów związanych z historią kolei. Obiekty, które nie mogą bezpośrednio służyć przewozom stają się atrakcją i źródłem informacji o regionie.
- Koronawirus. Posłuchaj, jakie przedmioty trzeba dezynfekować. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
- Posłuchaj, jak dbać o dłonie w obliczu koronawirusa. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
- To grypa czy koronawirus? Posłuchaj, jakie są podobieństwa, a jakie różnice? To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.
Dwa przęsła ponad stuletniego mostu kolejowego na rzece Pisie będą eksponatem Pisza. Miasto planuje wyeksponować fragment starej konstrukcji w sąsiedztwie rzeki i parku. Obiekt przypomni o historii kolei na Mazurach. Żelazna kratownica mostu o długości 50 metrów pamięta okres I wojny światowej. Dzięki niej tysiące osób odbyło podróże koleją przez Pisz i przewieziono miliony ton towarów z Olsztyna do Ełku.
Modernizacja linii kolejowej Olsztyn – Szczytno – Ełk
Przeprawa kolejowa na rzece Pisie zmieniła się dzięki modernizacji linii kolejowej (nr 219) na odcinku Szczytno – Ełk. Znów na lata nie tylko zapewniono sprawne podróże i utrzymano warunki transportu towarów, ale zwiększyły się ich możliwości. Wymianę konstrukcji przeprowadziły specjalne dźwigi. W miejscu żelaznej konstrukcji jest nowy obiekt. Teraz most jest dostosowywany do jazdy pociągów ze zwiększoną prędkością z 30 do 80 km/h.
Po nowym moście nad Pisą pociągi jeżdżą od grudnia 2019 r. Zakończyły się zasadnicze prace na odcinku Pisz – Ełk. Docelowo podróż na trasie Olsztyn – Szczytno – Ełk potrwa nieco ponad 2h. Skorzystają mieszkańcy regionu warmińsko-mazurskiego, którzy szybciej dojadą do pracy i szkoły i osoby odwiedzające Polskę Wschodnią.