Fit Lovers zrobili zakupy za 1000 złotych w sklepie Makro. Ile udało im się za to kupić?
Ceny produktów spożywczych, ale nie tylko, rosną w zastraszającym tempie. Nie umknęło to uwadze jednym z lepiej zarabiających influencerów w Polsce - Mateuszowi Januszowi oraz Pameli Stefanowicz, parze działającej w sieci pod pseudonimem Fit Lovers. W ostatnim czasie postanowili wybrać się na nieco większe zakupy do sklepu sieci Marko. Za całość zapłacili około tysiąc złotych. – Jezus Maria, tysiąc złotych. Strasznie drogo... – skomentowali. Ile udało im się za to kupić? Możecie zobaczyć na filmiku, który opublikowali na swoim kanale YouTube i sami ocenić, czy to mało czy dużo.
Drastyczne podwyżki w sklepach spożywczych
Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, średnie ceny podstawowych produktów były w październiku o ponad 16% wyższe niż rok wcześniej, a koszyk najtańszych artykułów po raz pierwszy przekroczył granicę 200 złotych. Dwucyfrowe podwyżki objęły aż siedem kategorii produktów. Najbardziej zdrożały artykuły tłuszczowe (72%), nabiał (27%), używki i piwo (27%) oraz dodatki (24%).
– Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w 10 na 13 sieci objętych badaniem, ceny w październiku br. były wyższe niż we wrześniu. Spadki cen odnotowano jedynie w kanale e-grocery (2,77%) oraz w sklepach Auchan (3,52%) i Lidl (0,13%). Największe podwyżki odnotowano w sieci Selgros Cash & Carry (4,48%). W ujęciu rocznym wzrost cen zaobserwowano we wszystkich 10 analizowanych sieciach. Były to m.in.: Intermarché (9,35%), Selgros C&C (9,28%) czy Makro C&C (8,91%). Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci Carrefour, w której średnia cena koszyka w październiku 2022 r. była wyższa aż o 48,81 zł niż przed rokiem, tj. o 10,90% – czytamy w raporcie z badania.