Wojewoda zdecydował. Jest pozwolenie na budowę ul. Nowobałtyckiej w Olsztynie
Wszystko wskazuje na to, że już niedługo na dobre ruszą prace nad budową ul. Nowobałtyckiej w Olsztynie. Inwestycja ta jest wyczekiwana przez kierowców od lat. Jednak w końcu podjęto pierwsze działania. Najpierw ratusz czekał kilka miesięcy na Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Urzędnicy musieli uzupełnić dokumentację, bo prawnicy wojewody dopatrzyli się w niej szeregu nieprawidłowości. Ostatecznie wszystko ułożyło się po myśli miasta.
- Wojewoda warmińsko-mazurski wydał właśnie Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej dla budowy ul. Nowobałtyckiej – poinformował „Gazetę Olsztyńską” Szymon Tarasewicz, rzecznik wojewody warmińsko-mazurskiego.
To z kolei oznacza, że miasto może przystąpić do kolejnego etapu przygotowań. Na tę inwestycję od lat czekają przede wszystkim kierowcy, którzy na co dzień mierzą się z ogromnymi korkami. Planowana ul. Nowobałtycka stanie się nowym odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 527, odciążając dotychczasową trasę przez ul. Bałtycką.
- To wewnętrzna obwodnica miasta, która pozwoli mieszkańcom Likus, Gutkowa i po części Redykajn na spokojne życie. Ta inwestycja otwiera nam również nowe możliwości inwestycyjne na ponad stu niezagospodarowanych hektarach w tamtej części miasta, gdzie będzie mogło powstać osiedle mieszkalne – mówił wcześniej prezydent Olsztyna Robert Szewczyk.
Budowa ul. Nowobałtyckiej. Jakie prace zaplanowano?
Przypomnijmy, że 27 listopada podpisano umowę na dofinansowanie tej ważnej inwestycji drogowej. Wartość projektu wynosi niemal 272 mln zł, z czego 158,5 mln zł pochodzi z funduszy unijnych, a ponad 9 mln zł ze środków krajowych. Droga połączy granicę Olsztyna z istniejącą ul. Bałtycką na wysokości wiaduktu kolejowego na Likusach.
Zgodnie z planem, w ramach inwestycji przewidziano:
- budowę dwujezdniowej drogi, infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów;
- chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe;
- usprawnienie transportu publicznego, dzięki zatokom autobusowym i inteligentnym systemom sterowania ruchem (ITS);
- nowoczesne obiekty inżynierskie, takie jak wiadukt nad linią kolejową, przejście podziemne w ul. Kanarkowej oraz przepusty na ciekach wodnych.
Projekt zakłada również poprawę bezpieczeństwa poprzez sygnalizację świetlną, ogrodzenia i ekrany antyhałasowe. Zadbano o ekologię, planując zieleń wzdłuż trasy oraz płotki herpetologiczne dla ochrony zwierząt.
Polecany artykuł:
To najdłuższa ulica w Olsztynie. Przebiega aż przez trzy osiedla. Zaskakujące, ile ma metrów!