- Na podstawie pomiarów i badań dokonaliśmy wstępnej analizy zachowania się konstrukcji obiektu w ciągu obwodnicy Olsztyna. Celem było ustalenie warunków pracy konstrukcji. Kolejnym krokiem będzie teraz wykonanie badań geologicznych, które pozwolą określić parametry fizyczne i chemiczne gruntów nienośnych (gytii) oraz dokładnie zaplanować dodatkowe ich wzmocnienie - podkreślił rzecznik GDDKiA w Olsztynie Karol Głębocki.
Obecny etap prac
Pomiary, prowadzone w oparciu o zamontowany monitoring, nie wykazały zmian w stosunku do stanu początkowego, czyli dnia zdiagnozowania usterki. W celu wzmocnienia podłoża, w zakresie umożliwiającym bezpieczną eksploatację podpory pod ruchem, wstępne rozwiązania obejmują dodatkowe wzmocnienie gruntu metodą iniekcji strumieniowej. Jest to metoda geoinżynieryjna.
Kiedy nastąpi przywrócenie ruchu na obwodnicy Olsztyna w obu kierunkach?
GDDKiA w Olsztynie poinformowało, że wykonanie wzmocnienia gruntu wokół podpory obiektu, na której stwierdzono nieprawidłowości, jest w ocenie projektanta warunkiem koniecznym do przywrócenia ruchu na wyłączonej nitce obiektu. Będzie ono również stanowiło element docelowego programu naprawczego. Dlatego przywrócenie ruchu na nitce obiektu w kierunku Ostródy nastąpi po wykonaniu dodatkowego wzmocnienia. Wydłuży to okres tymczasowej organizacji ruchu do marca przyszłego roku.