PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z konsorcjum firm Budimex S.A. oraz Victor Energy Sp. z o.o. umowę na zaprojektowanie i budowę nowych podstacji na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją".
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują linię kolejową Ełk – Giżycko – Korsze
Inwestycja ma zapewnić szybszą i sprawniejszą podróż, dzięki elektryfikacji linii, która jest jednym z istotnych elementów modernizacji. Nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co przełoży się na krótszy czas przejazdu. Podróżni zyskają 14 stacji i przystanków, a perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Inwestycja zakłada także wymianę torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Większy poziom bezpieczeństwa ma zapewnić także przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych (m.in. mostów i wiaduktów).
Ten projekt to krok w stronę modernizacji infrastruktury transportowej Warmii i Mazur. Dodatkowo zabiegamy o zwiększenie prędkości maksymalnej pociągów, co umożliwi obsługę większej liczby połączeń do miasta - jestem przekonany, że dzięki wspólnym działaniom osiągniemy postawiony cel – powiedział Wojewoda Warmińsko-Mazurski Radosław Król.
Wartość kontraktu to 233 mln zł netto. Prace zostaną zrealizowane dzięki środkom z Krajowego Programu Odbudowy. Wartość zadania, które realizuje firma Aldesa na odcinku Ełk – Giżycko wynosi 649 mln zł netto. Dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 499 mln zł. Wartość prac, które realizuje firma Torpol na odcinku Giżycko – Korsze to 876 mln zł netto i zostaną przeprowadzone dzięki środkom z Krajowego Programu Odbudowy.
Realizacja projektu została zaplanowana do I kwartału 2026 roku.
Dworzec Główny w Olsztynie na starych zdjęciach. Zdziwisz się, jak dawniej wyglądał!