To niezwykle ważne, bowiem ta część Olsztyna rozbudowuje się bardzo dynamicznie. Przybywa bloków oraz mieszkańców, a co za tym idzie coraz trudniej przedostać się w kierunku południowej części miasta. Rozbudowana ul. Zientary-Malewskiej oraz połączenie do ul. Lubelskiej i węzła Wschód obwodnicy naszego miasta odciąży komunikacyjnie dotychczasowe przeprawy.
Ta inwestycja jest dla nas szczególnie ważna - powiedział prezydent Olsztyna, Robert Szewczyk. - Mieszkańcy osiedli położonych za torami oczekują tego rodzaju przedsięwzięć, szczególnie drogowych, związanych z infrastrukturą. Tunel drogowy pod torami kolejowymi połączy wschodnią obwodnicę miasta z tą częścią miasta. Cieszę się, że ta inwestycja dojdzie do skutku.
Nowa inwestycja w Olsztynie. W planach nie tylko tunel pod torami
Jednym z najważniejszych elementów zadania jest budowa tunelu pod torami. Obiekt ma mieć 32 metry długości i 14 m szerokości.
Dodatkowo inwestycja obejmuje wybudowanie ponad 1,3-kilometrowej długości ulicy wraz z drogą dla pieszych i rowerów, która połączy ul. Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna, a także zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy ul. Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które powstanie między ul. Jesienną a Tracką.
Mamy za sobą kilka podobnych inwestycji, a teraz realizujemy dwie kolejne w pobliżu Warszawy - poinformował dyrektor ds. realizacji w spółce Intop Warszawa, Paweł Polański. - Rozpoczęcie prac to etap projektowania, mało widoczny dla mieszkańców, ale dołożymy wszelkich starań, żeby jak najszybciej rozpocząć prace budowlane i zakończyć inwestycję w terminie.
Zagospodarowanie terenów na potrzeby przedsiębiorczości
Powstanie tej infrastruktury otwiera nam także możliwość zagospodarowania okolicznych terenów na potrzeby przedsiębiorczości. Tereny na wschód od jez. Trackiego to jedno z nielicznych, dużych, niezagospodarowanych miejsc w Olsztynie. Na obszarze ponad 65 hektarów mogą powstać obiekty przeznaczone m.in. pod produkcję i usługi.
W tym miejscu miałyby powstać obiekty, które pozwolą na rozwój Olsztyńskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Zadanie mogłoby zyskać status projektu o znaczeniu strategicznym. Dlatego już wystąpiliśmy do marszałka województwa o przeanalizowanie takiej możliwości.
Budowa infrastruktury drogowej, na którą została właśnie podpisana umowa, ma potrwać 33 miesiące. Wartość zadania to nieco ponad 73 mln zł.
Źródło: materiał prasowy UM Olsztyn
Polecany artykuł:
Na ten moment czekaliśmy wiele lat. Przejście podziemne z dworca głównego na Zatorze otwarte [ZDJĘCIA]