Na stacji układane są nowe tory. Układ torowy na wschodniej stronie stacji usprawni obsługę pociągów towarowych. Będzie możliwość przejazdu cięższych oraz dłuższych składów. Zdemontowano w obrębie stacji ponad 20 km torów i sieci trakcyjnej oraz 75 rozjazdów.
Po zachodniej stronie stacji, między Olsztynem Głównym a przystankiem Olsztyn Śródmieście, przygotowywany jest teren do montażu torów i rozjazdów. Montowane są bramki podtrzymujące sieć trakcyjną. Zwiększy się możliwości prowadzenia ruchu pociągów i poprawi obsługa nowego przystanku – mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Postępuje budowa nowego peronu. Ułożono ścianki konstrukcji. Wykonawca układa elementy nawierzchni. Jednocześnie demontowane i zabezpieczane są filary stalowej konstrukcji starej wiaty. Budowane jest przejście podziemne od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej, które umożliwi dodatkowy dostęp na perony. Wykonawca prowadzi prace pomiędzy skarpą a peronem. Przejście o długości 140 metrów będzie szersze oraz wyższe. Mieszkańcy osiedla Zatorze zyskają wygodne dojście – dostosowane do potrzeb osób o ograniczanych możliwościach poruszania się. Na budowie pracownicy wykorzystują kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn – w tym dźwigi, koparki, pociągi sieciowe oraz palownice.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych z POPW, zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome.
Polub nasz fanpage ESKA Olsztyn News na Facebooku! Znajdziesz tam najlepsze informacje z miasta i okolicy
Polecany artykuł: