Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych zaakceptowała Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej dla obwodnicy Dobrego Miasta, tym samym typując najkorzystniejszy wariant przyszłej drogi. Wszystkie trzy rozpatrywane opcje poprowadzono po wschodniej stronie Dobrego Miasta i w każdej z nich trasa rozpoczyna się w Kosyniu i ponownie łączy z DK51 przed Barcikowem, omijając po drodze Stary Dwór. Drogowcy wybrali finalnie wariant trzeci, czyli ten poprowadzony najdalej od Dobrego Miasta, o łącznej długości prawie 7,3 km.
- Protokół z posiedzenia Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, zatwierdzony przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, będzie podstawą złożenia do Burmistrza Dobrego Miasta wniosku o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy w wariancie trzecim. Uzyskanie tej decyzji ostatecznie zatwierdzi przebieg drogi – informuje GDDKiA w Olsztynie.
Poprawa jakości życia mieszkańców
Obwodnica Dobrego Miasta to niezwykle ważny temat, w szczególności dla mieszkańców tej miejscowości. Aktualnie miasto nie posiada żadnej obwodnicy, a droga krajowa 51 z Olsztyna do Bartoszyc i dalej do granicy z Rosją przebiega przez sam jego środek. Celem inwestycji jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Dobrego Miasta, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, ale również ograniczenie negatywnego oddziaływania hałasu i zanieczyszczeń powietrza na mieszkańców.

i