Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w styczniu 2024 roku średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku wzrosła o 4,85 zł i wyniosła 285,02 zł. Wzrost cen odnotowano w dziewięciu sieciach, a w pozostałych czterech ceny badanych produktów były niższe niż w grudniu ubiegłego roku. Tym razem w sześciu sieciach średnie ceny koszyków wyniosły więcej niż 300 zł. Ponownie największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Kaufland (10,06%), natomiast największy spadek w sklepach Biedronka (10,76%).
Nie Lidl ani Biedronka. Która sieć sklepów jest najtańsza?
Ze styczniowego badania wynika, że pozycję lidera najniższych cen wciąż utrzymuje sieć Auchan. Średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency w tej sieci wyniósł 213,13 zł. To wzrost o 5,01 zł, czyli o 2,41% więcej niż najtańszy koszyk w grudniu ubiegłego roku, należący przed miesiącem również do sieci Auchan. Różnice w średniej cenie koszyka między pierwszym a drugim i trzecim sklepem w rankingu wyniosły odpowiednio więcej o 5,18 zł (Biedronka) i 24,17 zł (Lidl). Najwyższą wartość koszyka zakupowego w styczniu 2024 r. odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 323,97 zł.
Ranking najtańszych sklepów w styczniu 2024 roku
- Auchan - 213,13 zł
- Biedronka - 218,31 zł
- Lidl - 237,30 zł
- ALDI - 289,27 zł
- Kaufland - 292,02 zł
- Selgros - 294,11 zł
- Carrefour - 298,92 zł
- E.Leclerc - 300,55 zł
- Makro - 302,62 zł
- Dino - 308,62 zł
- Polomarket - 311,15 zł
- Intermarche - 315,60 zł
- Netto - 323,97 zł