Kolejny przetarg na projekt i budowę obwodnicy Giżycka
Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem, bo ceny zaproponowane przez chętne firmy były zbyt wysokie. W piątek (16 czerwca) ogłoszono kolejny. Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, czyli termin od 15 grudnia do 15 marca, ale do czasu realizacji robót już nie. Złożone oferty będą oceniane według kryteriów: cena - 55 proc. oraz kryteria pozacenowe - 45 proc., w tym: przedłużenie okresu gwarancji jakości konstrukcji nawierzchni - 20 proc., przedłużenie okresu gwarancji jakości obiektów mostowych - 20 proc., zagospodarowanie destruktu asfaltowego - 5 proc.
Jaki jest zakres zadania?
Istniejąca obwodnica Giżycka idąca wzdłuż ul. Obwodowej ma obecnie w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 r. inwestycji obejmującej budowę ronda na skrzyżowaniu DK 59 z ul. Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km. Planowana inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK 59 od wspomnianego ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2x2 i nośności 11,5 tony na oś.
Zakres inwestycji obejmie rozbudowę drogi do przekroju dwujezdniowego, budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych.
Nowa inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego
Jak podają przedstawiciele GDDKiA, głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz pieszych i rowerzystów. Ma to zostać osiągnięte poprzez dostosowanie parametrów odcinka DK 59 do obecnie wymaganych standardów BRD. Rozbudowa obwodnicy ma poprawić parametry techniczne drogi oraz zwiększyć przepustowość na skrzyżowaniach drogi krajowej z drogami lokalnymi. Drogowcy zakładają, że efektem realizacji inwestycji będzie zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych, skrócenie czasu przejazdu oraz zmniejszenie poziomu hałasu i zanieczyszczeń powietrza.
Kortosfera prawie gotowa. Zajrzeliśmy do środka. Zobacz zdjęcia!