Mazury Zachodnie otwierają się na Osoby Głuche. Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna w Ostródzie jako pierwsza w Polsce podjęła działania polegające na otwarciu się branży turystycznej na potrzeby osób Głuchych poprzez projekt „Turystyka w mig”. W jego ramach powstał m.in. spot turystyczny dla osób niesłyszących pokazujący prawdziwe emocje, jakich mogą doświadczyć zwiedzając ten region Polski. Podczas krótkiego filmu zobaczymy takie atrakcje jak Kanał Elbląski, Pola Bitwy pod Grunwaldem czy dwa największe miasta regionu Ostródę i Iławę.
- Osoby Głuche wzięły czynny udział w tworzeniu marki Mazury Zachodnie. Przedstawiciele branży turystycznej poznali potrzeby osób Głuchych jako potencjalnych turystów. Szacuje się, że liczba Głuchych w Polsce sięga 500 000, a 900 000 Polaków ma poważny uszczerbek słuchu. - komentuje Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Zobacz też: Nowa wieża widokowa pnie się w górę! Niebawem będziemy spacerować w chmurach [ZDJĘCIA]
W trakcie warsztatów tłumaczonych na język migowy uczestnicy poznali, czym jest kultura Głuchych, z jakimi problemami się stykają w życiu codziennym, oraz na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu oferty wypoczynkowej dla osób Głuchych. Ma w tym pomóc również nauka języka migowego z elementami turystyki przez osoby pracujące w branży turystycznej. Jako że wielu słów dotyczących atrakcji regionu Mazur Zachodnich nie ma w języku migowym, wkrótce powstanie specjalny słownik tych pojęć.